اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی فعال شده است تا برخی دستگاه ها از خواب بیدار شوند و اجرای کارها سرعت پیدا کند، تلاش مسئولان چندین برابری شده و رونق اقتصادی و اشتغال حاصل شود.
وی یادآورشد: با حجم مشکلاتی که در این استان وجود دارد، خدمتگزاری برای توسعه و افزایش اشتغال تولید، نیازمند مدیرانی دردمند و دلسوز است.
درویش امیری اظهار کرد: برخورد معمولی با سرمایه گذاران نشان می دهد که نه مدیر درد اقتصادی دارد و نه کارشناس مربوطه دردمند است.
استاندار زنجان گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی برای توجیه این افراد فعال شده و بنا نیست به روال سابق و معمول کارها اجرا شود.
وی تاکید کرد: با روال سابق و گذشته نمی توان حجم انبوهی از مشکلات که در گذشته ایجاد و منجر به افزایش تعداد بیکاران، کاهش میزان تولید و رکود اقتصادی شده است را مرتفع کرد.
درویش امیری تصریح کرد: در چنین شرایطی جای سوال دارد که چرا برخی از مدیران از انجام تعهدات شانه خالی می کنند.
استاندار زنجان به تخصیص 1.5 میلیارد دلار برای توسعه و اشتغالزایی در مناطق روستایی کشور اشاره کرد و گفت: باید از فرصت هایی که دولت ایجاد کرده است، حداکثر استفاده را داشت و علاوه بر آنکه بر سر اعتبارات محدود استانی چانه زنی نکرد، به دنبال جذب اعتبارات نا محدود ملی هم بود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تسریع در اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی حداکثر زمان صدور مجوزها و استعلام ها 2 هفته تعیین شد، گرچه برخی دستگاه ها تا سه ماه هم صدور استعلام را به تعویق انداختند.
درویش امیری ادامه داد: امسال حداکثر زمان صدور استعلام ها به یک هفته کاهش می یابد و دستگاه ها باید متوجه باشند که تاخیر و تعلل در پاسخ به استعلام بانک ها به معنای تاخیر در ایجاد فرصت اشتغال است.
استاندار زنجان گفت: دستگاه های اجرایی به روند صدور پاسخ به استعلام ها را باید سرعت ببخشند تا بتوان در اجرای طرح رونق تولید موفق تر عمل کرد.
وی اضافه کرد: نگاه، ادبیات، رویکرد و تصمیم گیری مدیران باید در چارچوب ستاد اقتصاد مقاومتی باشد، به روند اجرای کارها سرعت ببخشند و در کارها خلاقیت و نوآوری داشته باشند و از امکانات موجود حداکثری بهره برداری را داشته باشند.
درویش امیری ابراز کرد: انتظار می رود تمام دستگاه ها بر اساس برنامه ابلاغی ستاد ملی اقتصاد مقاومتی، برنامه های استانی حوزه کاری خود را شناسایی، تدوین، آماده و بر اساس آن عمل کنند.
استاندار زنجان گفت: کارنامه اقتصاد مقاومتی را باید عین دستورالعمل ابلاغی تهران تعریف کرد.
وی به اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: هر استانی که منظم تر، صحیح تر و دلسوزانه تر از اعتبار 200 هزار میلیارد استفاده کند می تواند از فرصت بهبود تولید و ایجاد اشتغال بهره ببرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: یکی از مباحثی که اقتصاد مقاومتی را تهدید می کند، نگاه ایستایی است که باعث می شود، برنامه ها به روال جاری و ساری اجرا شود.
فرامرز نیک سرشت یادآورشد: لازمه اقتصاد مقاومتی یک روحیه تحول گرایی، نوآوری و خلاقیت است.
وی اظهار کرد: در صورتی که همان رویکرد سابق دنبال شود، اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه از ابلاغ پنج بسته تدوینی دولت اشاره کرد و گفت: 25 دستگاه اجرایی که می توانند رونق اقتصادی ایجاد کنند، موظف به برنامه های ابلاغ شده هستند.
شهرام طهماسبی تاکید کرد: باید باور داشت که می توان کارها را با رویکرد دیگری تغییر داد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.