سیدرضا موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران به عمده مخاطرات زیست محیطی این استان اشاره کرد و افزود: گروهی از مخاطرات همچون تمام نقاط کشور در زنجان هم وجود دارد که شامل آلودگی هوا، کم آبی و بهره کشی بیش از حد از طبیعت می شود.
وی یادآورشد: عمده ترین مشکل زیست محیطی این استان به طور خاص به فعالیت های معدنی و صنعتی بر می گردد که با توجه به منطقه معدنی بودن زنجان، معدن یکی از فرصت های ارزشمند برای توسعه این منطقه به شمار می رود.
موسوی اظهار کرد: باید در حوزه معدن و صنایع معدنی یک نگرش جدید داشت و در همین راستا از خام فروشی جلوگیری و از آخرین فناوری های فرآوری استفاده کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در بحث صنعت سرب و روی با وجود نظارت های بسیار، همچنان کاستی هایی وجود دارد تا بتوان مخاطرات این حوزه برای محیط زیست را به حداقل رساند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص محیط زیست طبیعی که 11 درصد از مساحت این استان را شامل می شود، شکارهای غیر مجاز و توسعه روز افزون جوامع انسانی و تعارض میان این جوامع با حیات وحش از دیگر چالش ها محسوب می شود.
موسوی به روزهای پرخطر و ناسالم این استان طی سال جاری اشاره کرد و تعداد آن را سه روز برشمرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تعداد روزهای پر خطر و ناسالم در این استان طی سال گذشته سه روز بود که عمده منشا آن خارجی و علت آن ذرات ریزتر از 2.5 میکرون بود.
وی تاکید کرد: در صورتی که بهره کشی از طبیعت و محیط زیست با روند فعلی استمرار داشته باشد، امکان ایجاد ریزگردها با منشا داخلی در این استان وجود دارد.
موسوی تصریح کرد: استمرار در بهره برداری بیش از حد از رودخانه قزل اوزن، تخریب مراتع و کاهش پوشش گیاهی می تواند در آینده نه چندان دور زنجان را با این بحران مواجه کند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.