فریدون احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش بهره وری در کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع، نیازمند استفاده از فناوری های جدید، نیروی کار با انگیزه و متخصص است و این ویژگی ها کمتر در افراد مسن دیده می شود.
وی یادآورشد: در صورتی که بدنه اجرایی دولت زمینه را برای حضور جوانان، ترقی و استفاده از دانش و تخصص آنان فراهم کند، می تواند به شکل قابل توجهی بهره وری خود را ارتقا دهد.
احمدی اظهار کرد: از سوی دیگر، دستیابی به شایسته سالاری، ایجاب می کند که فرصت ترقی و رشد نیروهای جوان کارآمد فراهم شود تا به دنبال آن انگیزه کار برای پیشرفت شکل گیرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولتی که جایی برای پیشرفت جوانان و استفاده از توانمندی آنان وجود نداشته باشد، نباید انتظار شکل گیری انگیزه برای اجرای برنامه ها را داشت.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در برنامه ششم توسعه، باید تا پایان این برنامه کشور به رشد اقتصادی هشت درصد دست یابد که 5.5 درصد آن باید از محل سرمایه گذاری و 2.5 درصد آن از محل ارتقای بهره وری محقق شود.
احمدی تاکید کرد: از هم اکنون دولت باید رویکرد جوان محوری و شایسته سالاری را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و در این زمینه با تمام توان از رشد افراد نا کارآمد و ضعیف به واسطه رانت ها جلوگیری کند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از توان نیروهای با تجربه ای که به سن پیری رسیده اند می توان در جایگاه های مشاور و نمایندگی مجلس استفاده کرد اما به حتم استمرار حضور آنان در بدنه دولت، مانع سرعت در اجرای برنامه ها خواهد بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.