سید مرتضی خاتمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد چرا که در آینده کشور اثر گذاری فراوانی دارد.
وی اظهار کرد: حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای موجب افزایش اقتدار نظام، عزت و ابهت کشور می شود و کشور را از گزند توطئه های دشمنان مصون نگه می دارد.
خاتمی تاکید کرد: بر این اساس شایسته است اقشار مختلف مردم در این رویداد مهم و سرنوشت ساز حضور حداکثری داشته باشند و دیگران را نسبت به انجام این امر تشویق و ترغیب کنند.
وی بیان کرد: هر چقدر حضور مردم در انتخابات امروز بیشتر باشد این مهم قوام ثبات و استقلال کشور را به دنبال دارد و به این موضوع باید توجه داشت.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری از بعد معادلات جهانی نیز اهمیت زیادی دارد چرا که نگاه های خود را به این رویداد مهم معطوف کرده اند.
وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز در اولین دقیقه رای گیری، رای خود را داخل صندق انداختند و به این موضوع تاکید کردند که درکار نیک باید تعجیل داشت.
خاتمی افزود: حضور در انتخابات یک حق اجتماعی، ملی و تکلیف شرعی و الهی است و تمامی آحاد جامعه در این رخداد سرنوشت ساز مشارکت گسترده ای داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: انتخابات 29 اردیبشهت یکی از انتخابات مهم کشور است و حضور مردم به مجد و عظمت جمهوری اسلامی منجر می شود.
وی ابراز امیدواری کرد، ملت ایران در2 انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی شهر و روستا هرچه گسترده ترشرکت کرده و و برگ زرین دیگری را براوراق پرافتخارایران اسلامی بیفزایند.
به گزارش ایرنا، 926 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات 29 اردیبهشت دراستان پیش بینی شده و علاوه بر آن نیز 20 هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی عهده دار برگزاری این رویداد مهم هستند.
318 شعبه دریافت رای در قالب 217 شعبه ثابت و 101 شعبه سیار آرای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر این شهرستان زنجان را دریافت می کنند.
از جمعیت یک میلیون و 57 هزار نفری استان، 769 هزار و 784 نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این میزان بیش از 72 درصد جمعیت استان را شامل می شود که 17 هزار و 850 نفر نیز رای اولی هستند.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.