به گزارش روز جمعه ایرنا ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،همایش توجیهی عوامل اجرایی انتخابات با حضور سید حسین هاشمی و اعضای شعب اخذ رای،نمایندگان فرماندار شمیرانات و اعضای هیات بازرسی و نظارت انتخابات شهرستان شمیرانات در سالن اجلاس سران برگزار شد.
استاندار تهران خطاب به عوامل اجرایی و نظارت شعب اخذ رای در این همایش با بیان اینکه انتخابات در ایران نسبت به سایر کشورها از مزیت بالاتری برخوردار است ، افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،با شعار استقلال،آزادی جمهوری اسلامی، توانستیم استقلال ایران را در ابعاد سیاسی،اقتصادی و فرهنگی به گوش جهانیان برسانیم.
وی اظهارداشت : امروز همه دنیا استقلال سیاسی ایران را قبول دارند و می توانیم حرف های خود را بدون لکنت زبان و با قاطعیت مطرح کنیم.
هاشمی، استقلال سیاسی ایران و حضور مردم در پای صندوق های رای را حق وتوی ایران در میان ابرقدرت ها و دنیا دانست و تاکید کرد: پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت یکبار هم به نفع ایران از حق وتو استفاده نکرده اند.
استاندار تهران حضور حداکثری مردم در انتخابات را تضمین کننده امنیت کشور و عاملی در قدرت زبان دیپلماسی ایران برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانسته اند.
وی تصریح کرد: برای آینده فرزندانمان نباید اجازه دهیم کشور دستخوش تلاطم شده و به طمع دشمنان افزوده شود.
هاشمی مسئولان اجرایی در برگزاری انتخابات را امین مردم دانست و گفت: موظفیم در حفظ و صیانت از آرای مردم حق الناس را رعایت کنیم و اجازه دهیم مردم با آرامش در شعب اخذ رای حضور یابند.
استاندار تهران تاکید کرد: تجربه خوب برگزاری انتخابات اسفندماه 94 تجربه ارزشمندی است که در جهت حفظ و امانتداری آرای مردم و برگزاری باشکوه انتخابات و بدون شائبه در 29 اردیبهشت ماه نیز باید مورد نظر باشد.
وی خطاب به اعضای هیات اجرایی، نظارت و نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای گفت: اجازه ندهید کسی در کار شما دخالت کند و با چهره ای شاداب آرای مردم در پای صندوق های رای را دریافت کنید.
هاشمی با بیان اینکه از مجریان انتخابات پذیرفته نیست که بگویند نسبت به قانون انتخابات آگاهی ندارند، افزود: نباید تحت تاثیر بحث هایی که در جامعه این روزها مطرح می شود قرار بگیرید و اگر مسئولیت را پذیرفته اید باید تابع مر قانون باشید.
وی گفت: با عنایت خداوند،ایران در منطقه ای پرالتهاب در آرامش است اما دشمن به این آرامش راضی نیست و باید با حضور در انتخابات این امنیت را قدر بدانیم.
استاندار تهران در پایان گفت: در ماه شعبان معظم و اعیاد شعبانیه قرار داریم و امیدوارم با برگزاری انتخاباتی باشکوه ،بدون حاشیه و با امانتداری آرای مردم، این ماه پر عظمت را پشت سر گذاشته و با دلی آسوده به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.