به گزارش ایرنا، کمتر از 24 ساعت به آغاز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا مانده و شهر حال و هوای کامل انتخاباتی به خود گرفته است.
گروه های مختلفی تا ساعاتی قبل با شعارهای خود در خیابان به تبلیغ پرداختند، گروهی وسایط نقلیه و موتورسیکلت های خود را تزیین کردند و گروهی با حمل پلاکاردها و نمادهایی نامزد مورد علاقه خود را تبلیغ کردند و اینک با پایان یافتن زمان قانونی تبلیغات تمامی آنها خود را آماده خلق حماسه ای دیگر برای ایران اسلامی می کنند.
با وجود اختلاف نظرها در بین جمعیتی که با شور و نشاط به خیابان ها آمده بودند تا نامزدهای مورد نظر خود را به رخ دیگران بکشند و اقبال بیشتری را برای پیروزی وی در انتخابات رقم بزنند، مشارکت در انتخابات برای تعیین سرنوشت چهار سال آینده کشور، تامین امنیت، رفع مشکلات بیکاری، اصلاح وضعیت اقتصاد و دلسرد کردن دشمنان وجه مشترک آنان بود.
افسانه بامداد 20 ساله درباره اهمیت رای خود می گوید: درست است که برای دومین بار رای خواهم داد، اما این موضوع را به خوبی درک کرده ام، که نباید به تاثیر رای خود در سرنوشت کشورم بی تفاوت باشم و از کنار این موضوع به راحتی گذر کنم.
این دانشجوی ترم دومی متالوژی می افزاید: اگر می خواهم ایرانی آباد داشته باشم، باید به کسی که فکر می کنم مطالباتم را برآورده می کند، رای دهم.
مهدی، جوان 30 ساله ای که عضو یکی از نهادهای نظامی است، می گوید: اگر من رای ندهم، نباید از دولت آینده انتظار داشته باشم تا رفتار دلخواه من را داشته باشد، علاوه بر این مشارکت حداکثری امنیت کشور را در مقابل جبهه استکبار تضمین می کند.
مهدی ادامه می دهد: با رای من اگر نامزد مد نظرم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، وضع اقتصادی را اصلاح و به معیشت خانواده های محروم کمک خواهد کرد، در اصل راه چهار سال آینده کشور را مردم با رای خودشان مشخص می کنند.
مادر 50 ساله ای که با 2 فرزند و نوه خود برای خرید آمده بود، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در تاثیر رای تک تک مردم، می افزاید: طی سال های گذشته با فراگیر شدن بلوغ سیاسی در بین جوانان و سایر اقشار مردم، اهمیت و باور به تاثیر رای خود، دو چندان شده است.
ترانه کوثری ادامه می دهد: اگر رای دهم می توانم مطالباتی که در افکارم داشته ام را از دولت آینده با روی باز داشته باشم، هرچند که نامزد من رای نیاورده باشد، اما وقتی مشارکتی نداشته باشم، نباید انتظار چندانی هم از مسئولان منتخب سایر مردم که در سرنوشت خود مشارکت کرده اند، داشته باشم.
ساسان کردبچه جوان 24 ساله که از طرفداران پر و پا قرص یکی از نامزدهای ریاست جمهوری است، می گوید: نقش آفرینی امثال من باید به حدی باشد که فردای انتخابات از کم کاری ام پشیمان نشوم، جوان امروزی نیاز به تامین شغل، بسترسازی ازدواج و مسکن مناسب برای تشکیل خانواده را به عنوان مطالبه مهم از دولت آینده می خواهد.
کردبچه می افزاید: نباید فاصله طبقاتی بین من که از طبقه متوسط جامعه هستم با طبقه مرفه افزایش یابد، بلکه باید با رشد وضعیت اقتصادی طبقه محروم، این فاصله ها کاهش یابد.
این جوان 24 ساله می گوید: وقتی مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد، یعنی مردم لبنان، بحرین، یمن، عراق، سوریه، فلسطین و تمام ملت های مظلومی که با جبهه استکبار درگیر و تحت فشار هستند، امیدوار خواهند شد.
کردبچه ادامه می دهد: برعکس، اگر سطح مشارکت کاهش یابد یعنی به دشمن طمع کار گرگ صفت فرصت و پیام می دهیم، که می تواند بیاید و در کشور ایران نقشه های خود را پیاده کند.
مهسا حسین زاده بانوی میانسال زنجانی می گوید: فکر نمی کنم بدون رای دادن من و شما جمهوریت معنایی پیدا کند.
حسین زاده می افزاید: مردم رکن اساسی این انقلاب هستند و با حضور خود و رایی که در صندوق ها می اندازند در اصل مسیر چهار سال آینده خود را در کشور و شهرشان رقم می زنند.
این بانوی میانسال ادامه می دهد: اگر مشارکت بالا داشته باشیم، در واقع به مسئولان داخلی، دولت های خارجی، مردم داخل و خارج از کشور پیام حمایت از حکومت اسلامی و علاقه مندی به ادامه آرمان های انقلاب می دهیم.
حسین زاده تصریح می کند: نقش ولی فقیه در ایران بی بدیل است و تاثیر بالایی در تشویق مردم به مشارکت و آگاه سازی آنها درباره تاثیر تک تک آرا در سرنوشت کشور دارد.
محسن رهام مرد 60 ساله ای که سه سال است بازنشسته شده، می گوید: تاثیر مشارکت در هر انتخابات زمانی مشخص می شود، که از آن انتخاب چهار سال گذشته و نتیجه کار را می شود به عینه دید.
به گزارش ایرنا، تاثیری که مشارکت حداکثری مردم در صحنه های مختلف کشور دارد، را می توان در روند پیشرفت کشور در تمام عرصه ها و بخش ها مشاهده کرد و با یک مقایسه کلی دولت های روی کار آمده بعد از انقلاب، تاثیر این انتخاب ها را دید.
به طور حتم اکثر انتقادهایی که امروز بعد از چهار دهه به وضعیت موجود کشور داریم، نتیجه همان رای هایی است که ما مردم داده ایم.
از این رو شناخت کامل نامزدی که می خواهیم وی را به عنوان رئیس دولت آینده انتخاب کنیم، در آینده راه ایران تاثیر فراوان و انکار ناپذیری دارد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.