جواد مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سه پزشک عمومی در اورژانس 115 شهر زنجان در شیفت های تعیین شده مستقر هستند و در صورت لزوم مشاوره های تخصصی را در مواقع امداد رسانی به عوامل اورژانس و به دیگر متقاضیان ارائه می کنند.
وی اظهار کرد: انجام چنین مشاوره هایی موجب شده اقدامات درمانی لازم از سوی کادر اورژانس برای درمان بیماران وضعیت بهتری یابد و حتی ارائه مشاوره به بیماران نیازمند تا رسیدن آمبولانس تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.
مرادی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط لازم، متخصصان طب اورژانس نیز مستقر خواهند شد که این روند به نوبه خود اقدامات درمانی بهنگام به ویژه به بیماران قلبی، تنفسی و دچار مسمومیت را بهبود خواهد داد.
وی بیان کرد : از ابتدای فروردین تا 20 اردیبهشت امسال چهار هزار و 444 ماموریت اورژانس در استان انجام شد که از این تعداد سه هزار و 99 مورد شهری، یکهزار و 169 مورد جاده ای و 176 مورد دیگر نیز بین مراکز درمانی بوده است.
مسئول روابط عمومی اورژانس استان زنجان ادامه داد: بر این اساس طی مدت یاد شده 79 نفر در آمار تصادفی و غیر تصادفی قبل از رسیدن اورژانس فوت شدند و این آمار برای ماموریت های تصادفی طی سال گذشته 103 مورد بوده که این افراد در دم فوت شده اند.
وی ابراز کرد: از اول فروردین تا 20 اردیبهشت امسال بیشترین تعداد ماموریت غیر تصادفی مربوط به بیماری های قلبی به تعداد 295 مورد، سقوط 169 مورد، تنفسی 131 و مسمومیت به تعداد 120 مورد بوده است.
مرادی خاطرنشان کرد: سال گذشته 38 هزار و 986 ماموریت اورژانس در استان انجام شد که از این تعداد 27 هزار و 651 مورد شهری و 9 هزار و 153 مورد جاده ای بوده است.
وی، میانگین زمان رسیدن عوامل اورژانس در ماموریت های شهری و جاده ای را به ترتیب 6 و 12 دقیقه اعلام کرد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی **** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.