محمدرضا حسنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مرکز اورژانس 115 با بهره گیری از تمام ظرفیت نیروی انسانی و لجستیک خود در نیمه شعبان به همشهریان و هموطنان زائر مسجد مقدس جمکران خدمت رسانی کرد.
وی گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته، مرکز اورژانس 115 استان قم در مجموع با انجام 685 ماموریت اورژانسی شامل 243 مورد تصادف و 442 مورد به بیماران غیرتصادفی خدمات رسانی کرده است.
وی ادامه داد: در این راستا به 648 بیمار و مصدوم خدمات ارائه کرد ،تعدادی از این بیماران بدحال بوده و پس از انجا اقدامات فوریتی و احیا به مراکز درمانی منتقل شدند.
دبیر کارگروه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه با اشاره به برپایی بیمارستان سیار در مسجد جمکران، بیان کرد: تعداد دریافت کنندگان خدمت از بیمارستان سیار عاشقان ولایت به بیش از یک هزار و 900 تن رسید.
به گفته حسنی، بیمارستان سیار با به کارگیری بیش از 400 پرسنل شامل متخصصان طب، اورژانس، داخلی، جراحی، قلب، پزشکان عمومی، پرستاران، پرسنل پشتیبانی و حراست به بیش از یک هزار و 900 تن خدمت رسانی صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین 145 بیمار بستری تحت اورژانس، 179 بستری در بخش مردان و 320 تن نیز در بخش زنان بستری شده اند.
وی اضافه کرد: تعداد بیماران و مصدومان انتقالی توسط اورژانس 115به بیمارستان سیار 31 تن بوده و تعداد بیماران انتقالی از بیمارستان سیار به بیمارستان های سطح شهر نیز 17 تن بوده است.
وی گفت: تعداد بیماران بستری در آی سی یو 2 تن، تعداد بیماران بخش مامایی 16 تن و تعداد مراجعه به آزمایشگاه نیز 45 تن بوده است.
به گفته وی، یکی از اقدامات در بیمارستان سیار برپایی اتاق عمل سرپایی است که 57 تن به اتاق عمل سرپایی مراجعه و خدماتی از جمله پانسمان و بخیه دریافت کردند.
وی افزود: یک مورد احیا که منجر به نجات بیمار شد، چهار مورد خارج کردن جسم خارجی از چشم، گرفتن نوار قلب برای 66 تن و اکو برای سه تن از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز بوده است.
بیمارستان سیار عاشقان ولایت با ظرفیت 55 تخت از چهارشنبه 20 تا جمعه 22 اردیبهشت ماه برای ارائه خدمات درمانی به زائران نیمه شعبان برپا شد؛ تیم واکنش اضطراری درمان (DMAT) و بخش های پذیرش تریاژ، اتاق ویزیت، پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، اتاق احیا، بخش‌ های دسترسی مردان و زنان، بخش مراقبت های ویژه و اتاق عمل سرپایی آزمایشگاه و داروخانه در این بیمارستان مستقر شده بودند.
مرکز اورژانس 115 در نیمه شعبان با به کارگیری بیش از 300 نیروی انسانی متخصص، 60 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتور لانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس، 39 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، هماهنگی و آماده باش اورژانس 115 و بیمارستان ها و بالگرد اورژانس استان های مجاور، خدمات درمانی را به هموطنان و همشهریان ارائه کرد.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.