به گزارش ایرنا، رسول بیات شامگاه شنبه در جمع نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای زنجان، ارمغانخانه و نیک پی افزود: طی چهار دوره فعالیت شوراها، مشکلاتی از قبیل اختلافات بین اعضا، اختلاف با شهرداری، بی نظمی در جلسه ها، عزل و نصب های مکرر و غیبت های بی مورد مشاهده شده است.
وی یادآورشد: علاوه بر آن مشکلات، قانون انتخابات شوراهای شهر کم نیستند و نیاز به اصلاح دارند.
بیات اظهار کرد: امید می رود اصلاح قانون شوراها، در مجلس شورای اسلامی فعلی در دستور کار قرار گیرد و به نتیجه برسد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید در 35 کمیسیون، کمیته و کارگروه شرکت کنند و حضور فعال داشته باشند.
وی بر لزوم مطالعه قانون شوراهای پیش از شرکت در انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح این قانون به مجلس شورای اسلامی فعلی تقدیم شده است و نمایندگان پیگیر اصلاح آن هستند.
بیات ادامه داد: انتخابات یک امر تخصصی است و همواره باید در هر مقطعی جامعه را یک قدم جلوتر ببرد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: فعالیت های سیاسی الزامات خاص خود را دارد و باید در این برهه دانش سیاسی شهر زنجان با اخلاق و مدیریت انتخاباتی افزایش یابد.
وی فصل انتخابات را دوران شکوفایی استعدادها خواند و اضافه کرد: در این مدت، باید صحبت های نامزدهای انتخاباتی بوی رقابت بدهد و رقابت ها رنگ رفاقت بگیرد و همه بدانند که عرصه انتخابات محل افزایش منازعات قومی و محلی نیست.
بیات با تاکید بر اینکه باید در انتخابات راستگو و درستکار بود، ابراز کرد: برای مسئولان برگزاری انتخاباتی سالم توام با امنیت و اخلاق انتخاباتی و جاری شدن برنامه در کشور و استان مهم است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها، باید آنچنان مورد اعتماد مردم باشند که بسیاری از مسائل را شهروندان به آنان منتقل کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه گاه مشاهده می شود که فردی باید باشد تا اختلاف درون شورا را حل کند.
بیات تاکید کرد: نگاه فرهنگی به مسائل سیاسی را می توان با رفتار درست انتخاباتی در زنجان نهادینه کرد و نشان داد که شورا محل کشمکش های سیاسی نیست و هر شخصی که به این نهاد راه یابد نماینده 430 هزار نفر است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: اعضای شورای شهری که در کنار هم نتوانند یک قانون را تصویب کنند، چگونه توان اداره شهر را خواهند داشت؟
وی افزود: ما شورایی می خواهیم که اعضای آن، تمرین با هم بودن داشته باشند و برای شادی اجتماعی و افزایش نشاط شهر برنامه ارائه کنند و همه مسائل را به طور متوازن پیش ببرند.
بیات به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر زنجان اشاره کرد و یادآورشد: برگزاری این نوع انتخابات به معنای در حد صفر بودن امکان وقوع تخلف، اشتباه در شمارش و کوتاهی اعضای شعب انتخاباتی است و یک ساعت پس از پایان زمان قانونی انتخابات می توان نتایج را اعلام کرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.