مدیرکل میراث‌فرهنگی استان‌زنجان از برگزاری جشنواره غذای اکو "جاده ابریشم" در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی شامگاه امروز در نشست‌مشترک شهردار زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت غذا در حوزه گردشگری دنیا اظهار داشت: طبق آمار رسمی دنیا میزان گردش مالی در حوزه غذا حائز اهمیت است.

رحمتی با بیان اینکه 35 درصد هزینه‌های گردشگری و سفر را هزینه‌های غذا به خود اختصاص می‌دهد، افزود: 2000-1500 دلار هزینه یک گردشگر در سفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، یکی از ظرفیت‌ها را در حوزه گردشگری غذا عنوان کرد و گفت: سومین جشنواره غذایی اکو"جاده ابریشم" در زنجان از 20 تا 22 اردیبهشت ماه سال‌جاری در زنجان، شروع می‌شود.

این مسئول در استان زنجان، شهرداری زنجان را میزبان این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: پخت و معرفی انواع غذاها از استان‌های کشور، معرفی و نمایش صنایع دستی استان‌های شمال‌غرب کشور و گردشگری و ظرفیت‌های آن و اجرای جشن‌های آیینی از اهم برنامه‌ها خواهد شد.

رحمتی با اشاره به رایزنی با تمامی دفاتر گردشگری در کشور برای برگزاری این جشنواره در زنجان گفت: هداف از برگزاری این جشنواره معرفی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان زنجان بوده است.

وی، با اشاره به شرکت 14 کشور "چین، بلغارستان، لبنان، عراق، فلسطین، ارمنستان و ... در این جشنواره کشورهای جاده ابریشم، اظهار داشت: سفیر بلغارستان شرکت‌کننده در این جشنواره غذای اکو به عنوان میهمان ویژه خواهد بود.

رحمتی همچنین با اشاره به شرکت غرفه‌های مختلف در این جشنواره یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های زیر ساختی در حوزه اسکان شاهد شرکت برخی استان‌ها در این جشنواره غذایی کشورهای جاده ابریشم هستیم.

شهر دار زنجان با اشاره به معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان‌زنجان در این جشنواره غذای اکو، گفت: نقش شهرداری زنجان در راستای معرفی پتانسیل‌های این شهر درمسیر جاده ابریشم دارای اهمیت است.

حبیب‌الله ملایی یگانه با بیان اینکه دیپلماسی شهری ومعرفی ظرفیت‌های شهری در زمینه توسعه شهری مهم است، افزود: درصدد ثبت جشنواره غذایی زنجان "اکو" در یونسکو هستیم.

وی توسعه و رونق شهر زنجان را زمینه‌ساز جدب گردشگر برشمرد و گفت: معرفی پتانسیل‌های موجود زنجان موجب جذب گردشگر خواهد بود.

شهردار زنجان یادآورشد: روزهای 22- 20 شاهد برگزاری این جشنواره در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان خواهیم بود.

یگانه با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره جاده ابریشم در سینما رو بازار گاوازنگ در نیمه شعبان، گفت: خطوط اتوبوسرانی زنجان سرویس‌دهی ویژه‌ای در سطح شهر خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.