مدیرعامل‌شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه درصدد هوشمندسازی کنتور کلیه مشترکین برق استان در سالجاری هستیم، گفت: استان زنجان جزو یکی از مراکز کشوری شمالغرب کشور بعنوان پایگاه داده هوشمندسازی و کشور انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عادل کاظمی مدیر عامل شرکت برق زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مناسبت ملی صنعت برق ، و روز کار گر و هفته معلم، اظهار داشت: پیک بار مصرف برق از 15 خرداد تا شهریور است.

کاظمی با بیان اینکه شرکت توزیع‌برق زنجان بالغ بر 415 هزار مشترک دارد، گفت: سالانه به طور متوسط بین 15-10 هزارمشترک نیز به این تعداد افزوده می شود.

وی با اشاره به بیش از 9هزار و 900 دستگاه پست برق در استان، گفت: بیشتر ین توزیع و مصرف برق به بخش مولد صنعتی و کشاورزی در استان اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان،مصرف برق در فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در بخش مولد شاهد مصرف 70 درصد ی انرژی با متوسط مصرفی کشور هستیم.

وی سهم  استان زنجان را در این بین 52 درصد مصرف با میزان متوسط 18 درصدی فاصله کشوری دارای شاخص مطلوب دانست و گفت: در استان زنجان شاهد تلفات انرژی کمتری نسبت به سطح کشوری هستیم.

کاظمی، همچنین متوسط تلفات کشور با از 14 درصد و با کاهش سال‌های اخیر به 11 درصد و استان را از 9 به 8 درصدی عنوان‌کرد و گفت: عوارضی که از کشاورزان در سطح کشور دریافت می‌شود صرف توسعه انرژی‌های نو و بهسازی شبکه ها برق و انرژی می شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه سال گذشته شاهد  7/6دهم میلیارد تومان درآمد بودیم، گفت: این مبالغ  صرف برق رسانی و بهسازی شبکه های روستایی و تعویض کنتورهای مشترکین روستایی و روشنایی با مجموع در آمد 6 میلیارد و 700میلیون تومانی شده است.

این مسئول دراستان زنجان، مناطق روستایی را دارای 50هزار شعله روشنایی برشمرد و گفت: درصدد تبدیل چراغ‌های برق رشته ای به چراغهای کم مصرف با طول عمر مناسب هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان، در ادامه با اشاره به بخش سرمایه گذاری سال گدشته با مبلغی بالغ بر 3 هزار میلیاردی سرمایه گذاری در سطح استان،  گفت: حجم این پروژه بالغ بر 605 مورد بوده است .

کاظمی ، همچنین در بخشی‌از سخنان خود، استان زنجان و 4استان دیگر شمالغرب کشور را بعنوان پایلوت کشوری در طرح فهام عنوان کرد و گفت: استان‌های کشور سهمیه ای در طرح اقتصاد مقاومتی با 450 هزار کنتور هوشمند برای استان در حدود 7هزار سهمیه بوده است که تا پایان سال گذشته 2هزار و 700مشترک صنعتی دارای کنتور هوشمند شدند.

وی، با بیان اینکه در صدد هوشمند سازی کنتور کلیه مشترکین برق استان در سالجاری هستیم ، استان زنجان جزو یکی ازمراکز کشوری شمالغرب کشور بعنوان پایگاه داده هوشمند سازی و کشور انتخاب شده است.

کاظمی، شبکه هوشمندسازی این مجموعه را در سطح کشور بعنوان استفاده از کلید های سنسوری با تابلوهای برق تولیدی خود استان حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: 20 نقطه استان هوشمند شده و هدفگذاری سالجاری نیز 100 نقطه است.

این‌مسئول دراستان زنجان حجم سرمایه‌گذاری در سطح کشور و استان را مهم ارزیابی‌کرد وگفت: انجام مانورها با سرعت عمل بالا در این مجموعه نقش موثری داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان، میزان خاموشیهای سال گذشته استان را با تمهیدات مناسب بیان کرد و گفت: با تجهیز خط هوایی با سرمایه گذاری 1 میلیاردی این مجموعه در سالجاری شاهد عدم اعمال خاموشی در زمان تعمیرات خواهیم بود.

وی ، در خصوص پیک بار تابستانی سالجاری خاطر نشان شد: در سالجاری با استفاده از تمهیدات و تولید پراکنده و استفاده از انرژیهای جدید و همچنین با استفاده از سبد انرژی با استفاده از منابع مختلف و بحث مدیریت سمت تقاضا با مصرف بهینه کاهش دهنده باشیم.

کاظمی در پایان سخنان خود، همچنین سالجاری را در مدیریت ومصرف و بهره برداری مصرف برق را در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: استان زنجان یکی از استاهای صنعتی دراین زمینه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.