محمد محمدی قیداری درمجمع عادی سالانه هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان زنجان که روز یکشنبه و با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون این رشته ورزشی درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد افزود: این هیات به صورت تخصصی روی رشته ای خاص فعالیت ندارد و در واقع دربرگیرنده رشته های مختلف است و نیاز به کمک سایر هیات ها دارد.
وی با بیان اینکه هیات های مختلف ورزشی زنجان با هیات نابینایان و کم بینایان این استان همکاری خوبی دارند، اظهار کرد: بهزیستی معتقد به این است که تسکین آلام جامعه معلولان در میادین ورزشی میسر است و به همین خاطر نیز به این مهم توجه ویژه و خاص دارد.
محمدی قیداری، افزایش سطح تخصیصی های هیات ورزش نابینایان و کم بینایان را برای ارتقا روحیه و انگیزه ورزشکاران این رشته ورزشی ضروری خواند و یادآور شد: پارسال (سال 95) در مجموع 862 میلیون ریال در ورزش نابینایان و کم بینایان زنجان هزینه شد که 100 میلیون ریال آن از سوی فدراسیون، 120 میلیون ریال توسط اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و 642 میلیون ریال مابقی را نیز اداره کل بهزیستی زنجان تامین کرد.
وی ادامه داد: این مبلغ برای اعزام به رقابت های قهرمانی کشور، دوره های آموزش مربیگری، برگزاری مسابقات بریل خوانی و قرآن خوانی و برخی دیگر از موارد لازم، هزینه شد و ورزشکاران این رشته در مجموع در 2 بخش بانوان و مردان، موفق به کسب 23 نشان طلا، 33 نقره و 17 برنز شدند و پنج کاپ قهرمانی نیز به دست آمد.
محمدی قیداری با بیان اینکه امکانات بهزیستی محدود است اما با این وجود در حد وسع و توان از ورزش نابینایان و کم بینایان حمایت می کند، افزود: هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان زنجان به استعدادیابی، جوان گرایی و تربیت ورزشکاران مستعد و توانمند توجه وافر دارد و برای رشد، توسعه و شکوفایی رشته های قهرمانی این هیات تلاش جدی می کند.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: این اداره کل به ورزش نابینایان و کم بینایان استان زنجان توجه بیشتری دارد و در حد وسع و توان از این رشته ورزشی خاص حمایت می کند.
محمد حمزه پور افزود: تاکنون اعتبارات امسال این اداره کل به حساب واریز نشده است که در صورت محقق شدن، از این رشته حمایت مالی بیشتری خواهیم کرد و در این میان به اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی خاص این رشته ها و همچنین حمایت های مالی بیشتری از سوی فدراسیون نیاز است.
وی اظهار کرد: پارسال تعداد ورزشکاران بیمه شده و تحت پوشش این هیات 65 ورزشکار مرد و زن بود که نسبت به سال 94 حدود 20 درصد رشد داشت و انتظار می رود امسال این تعداد حدود 15 تا 20 درصد افزایش یابد.
حمزه پور، کسب نشان های مختلف از سوی ورزشکاران نابینا و کم بینای زنجان را افتخاری برای ورزش این استان عنوان کرد و افزود: ورزش نابینایان و کم بینایان استان زنجان در بحث اعزام به مسابقات برون مرزی و کسب نشان های فرا ملی، ضعف دارد که این مورد نیز باید تقویت شود.
وی توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان در شهرستانهای مختلف این استان را خواستار شد و ادامه داد: آموزش زیربنای توسعه است و ورزش نیز برای رسیدن به رشد و شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر از این امر مهم مبرا نیست و باید به مقوله آموزش توجه جدی تری شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.