علی اکبر سیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: این خدمات به دانش آموزان 62 هزار مدرسه ابتدایی ارائه شده است.
وی یادآورشد: این وزارتخانه برای 10 میلیون و 100 هزار نفر حاشیه نشین شهرها در 700 سکونتگاه غیر رسمی سیستم درمانی راه اندازی کرده است.
سیاری اظهار کرد: این وزارتخانه نخستین دستگاهی محسوب می شود که برای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت و برای هر 30 تا 50 هزار نفر یک مرکز جامع خدمات جامع سلامت راه اندازی کرده است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر پایگاه سلامت شامل یک مراقب سلامت برای هر 2 تا سه هزار نفر است.
وی خاطر نشان کرد: در گام بعدی که بناست دربلند مدت اجرا شود، قصد اضافه کردن سه پزشک برای هر 10 هزار نفر را داریم.
سیاری ادامه داد: هم اکنون هیچ نقطه شهری در کشور وجود ندارد که از این واحدهای درمانی و سلامت بی بهره باشد.
معاون بهداشت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمینه ارائه خدمات بهداشتی و سلامت برای 21 میلیون نفر ایجاد شده در حالی که 24 هزار و 50 نیروی جدید شامل 6 هزار پزشک، 15 هزار مراقب سلامت و 2 هزار کارشناس سلامت و تغذیه با استفاده از توان بخش خصوصی به کار گیری شده اند.
وی با بیان اینکه با اجرای 15 طرح بخش بهداشت طرح جامع سلامت برای دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی برای همه مردم ایجاد شد، اضافه کرد: برای اجرای این طرح مجبور به اجاره خانه مردم شدیم که پس از آن تا کنون 2 هزا رو 500 واحد درمانی به مساحت 500 هزار هکتار ساخته ایم.
سیاری ابراز کرد: عملیات اجرای 6 هزار و 200 واحد دیگر با مساحت 2 میلیون متر مربع با اعتبار 47 هزار میلیارد ریال آغاز شده است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعتبار این پروژه ها از محل برنامه طرح تحول سلامت، بخشی از خیران و بخشی از دانشگاه تامین شده است و در گام برای بهره گیر یبیشتر از توان بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد.
وی برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جشنواره بین المللی عکس سلامت روان به زنجان سفر کرده بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.