به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان رضا زارع ظهر امروز در نشست جمع عادی سالیانه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان با توجه به جمعیت جوان خود در بخش‌های ورزشی به ویژه کوهنوردی ورزشکاران جوان و فعالی دارد و جز شاخص ترین هیئت‌ها بوده است.

وی گفت: کوهنوردی استان زنجان در سطح تیم ملی و امید فعالیت بسیار خوبی دارد و مربیان بسیار ماهری از این استان در فدراسیون حضور داشته‌اند که فدراسیون از آنان بهره‌مند شده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی ابراز کرد: رویکرد خوبی که هیئت کوهنوردی در زمینه استعداد‌یابی و استعداد پروری که سال‌های اخیر دنبال گرفته است در رشد این ورزش در استان زنجان کمک می‌کند.

وی گفت: همه‌ی استان‌ها در تلاش هستند که به راس هرم هیئت کوهنوردی برسند ولی هیئت کوهنوردی استان زنجان به خوبی این راه را در پیش گرفته و رویکرد خوبی دارد.

زارع عنوان کرد: پیشینیان در این هیئت کار‌های زیر بنایی انجام داده‌اند و در 3 سال گذشته 8 دوره جشنواره قهرمانی برای نونهالان٬ 4 دوره برای نوجوانان و 8 دوره برای بزرگسالان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: کار استعدادیابی و استعدادپروری در 3 سال گذشته سرلوحه کار فدراسیون بوده و از اهم کار ما فعالیت و تمرکز در کار نوجوانان و جوانان است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی گفت: تمرکز اصلی فدراسیون روی نونهالان٬ نوجوانان و جوانان است چه بسا که عملکرد آنان نیز در مسابقات قهرمانی آسیا چشمگیر بوده و 20 مدال نتیجه این فعالیت‌ها برای کشور بود که استان زنجان نیز جز پرچمداران بود.

 وی ابراز کرد: در شهریور ماه میزبان مسابقات سنگنوردی آسیا خواهیم بود که با پشتیبانی اسپانسر این مسابقات در تهران برگزار می‌شود.

زارع با اشاره به حضور جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های ریودوژانیرو بیان کرد: از کشور ما هم تیم ملی بزرگسالان  و جوانان در کنار هم در رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری رقابت‌های ریودوژانیرو آرژانتین را خواهیم داشت و برای نخستین‌بار برگزار می‌شود٬ عنوان کرد: بیست و پنجمین دوره سنگنوردی آسیا در شهریور ماه امسال در کشور ما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625480
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.