رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با تشریح برنامه های هفته سلامت در زنجان گفت: از ( ۱ تا ۷ اردیبهشت) به عنوان هفته بهداشت با شعار«زندگی سالم با نشاط و امید» نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمود حائری رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان امروز (30  اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت امسال شعار هفته سلامت را «زندگی سالم با نشاط و امید» نامگذاری کرده است.

وی افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص مسائل بهداشتی را از رویکردهای اصلی هفته سلامت عنوان کرد و گفت: این آگاهی به خود مراقبتی منجر می شود.

این مقام مسئول مشکلات روحی روانی را از مهمترین عواملی که به بیماری منجر می شود، عنوان کرد و گفت: یکی از نشانه های افسردگی عدم تمایل به شرکت در اجتماع و خلوت گزینی است، چنین فردی در زمینه های مختلف خود را از جامعه حذف می کند که سلامت جامعه در نتیجه آن به خطر می افتد.

رئیس بهداشت شهرستان زنجان هدف این مجموعه را آگاهی در خصوص افسردگی های روحی و روانی خواند و گفت: پس از این مرحله خودمراقبتی در بین این افراد مطرح است.

وی هفته سلامت را فرصت مناسبی برای مشارکت مردم با این مجموعه در جهت تقویت سلامت جامعه برشمرد و افزود: فرصتی پیش می‌آید تا با بازنگری به دستاروردهای موجود در جهت پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم در قالب برنامه منسجم همراه با سایر دستگاه در تحقق سلامت مردم گام برداریم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه نشاط با برنامه های شاد و اعتماد سازی در جامعه ایجاد می شود، گفت: برخی از مسائل که نشاط انسان را در معرض تهدید قرار دهد به سلامت روانی افراد آسیب می زند.

وی با بیان اینکه در این هفته در خصوص افسردگی و مشکلات این بیماران اطلاع رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: عدم مشارکت فرد در درمان بیماری منجر به تشدید بیماری و خودکشی در این افراد می شود.

حائری، افزایش سطح آگاهی مردم، افزایش میزان مشارمت در شناسایی بیماری و ترغیب در جهت دریافت خدمات درمانی برای ارتقاء سلامت در این هفته دنبال می شود.

همزمان با اولین روز هفته سلامت به عنوان تحرک بدنی، تفریحات سالم و فعالیت گروهی نامگذاری شده است که در این رزوبرنامه های ورزشی اجرا می شود.

وی به پیاده روی عمومی با همراهی آحاد مردم از مقابل بیمارستان آیت الله موسوی به سمت محوطه ائل داغی اشاره کرد و افزود: روز جمعه با عنوان غذای سالم و جامعه سالم نامگذاری شده است که کادر بهداشتی زنجان در نماز جمعه حضور ویژه خواهند داشت و در مجاورت مراسم نماز جمعه اکیپ های بهداشتی به سنجش سلامت و تن سنجی نمازگزاران پرداخته می شود.

رئیس بهداشت شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: عیادت از بیماران به همراه نماینده ولی فقیه در استان در بیمارستان موسوی عصر روز جمعه است.

این مقام مسوول به برنامه های روز دوم این هفته اشاره کرد و گفت: در این روز با اطلاع رسانی مناسب روش صحیح طبخ و نگهداری مواد فذایی را به اطلاع مردم می رسانیم.

حائری به آموزش نحوه برچسب خوانی در سطح فروشگاه های زنجان به همراه کارشناسان بهداشت در طول هفته اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره های آشپزی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی برگزار می شود.

وی به جشنواره آشپزی در کارخانه کبریت زنجان اشاره کرد و افزود: در این روز در سطح مدارس مراسم به صورت نمادین در دبیرستان عفاف گرامیداشت هفته سلامت با حضور مسوولان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

افتتاح نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در کارخانه کبریت در روزهای دوم و سوم هفته سلامت، برپایی برنامه های مختلف آموزشی در مدارس، درج مطالب مختلف در جراید محلی در خصوص شعارهای هفته سلامت، آموزش مهارت های زندگ در مهدهای کودک، از برنامه های روز دوم عنوان شد.

وی به برنامه روز سوم با شعار سفیران سلامت و نهادهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در امر سلامت کمک می کند دسترسی ما به ارتقای سلامت با سرعت انجام شود و تلاش می شود مشارکت مردم در این روز بیشتر ترغیب شود.

این مقام مسوول افزود: برنامه آموزشی ویژه سفیران سلامت در این هفته برگزار می شود چرا که این سفیران در ادرات رسالت تامین آگاهی برای کارکنان را برعهده دارند

حائری به جشنواره صبحانه سالم با مشارکت مهرانه در مدارس شهر اشاره کرد و افزود: در این روز طرح تحول سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم با اقدامات انجام شده در طی طرح سلامت بیشتر اطلاع رسانی می شوند

غربالگری روان کارکنان علوم پزشکی، نظارت بر نحوه توزیع مواد غذایی در شهر، جشنواره صبحانه سالم با مشارکت مهرانه در سطح مدارس، از برنامه های این روز است.

وی به برنامه های 5 اردیبهشت و جشنواره عکس‌سلامت روان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اشاره کرد و گفت: افتتاح نمایشگاه عکس سلامت روان در کارخانه کبریت برگزار می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان به برنامه ششمین روز هفته سلامت با شعار هنر و رسانه سواد سلامت اشاره کرد و گفت: با کمک رسانه ها و صدا و سیما ابعاد سلامت برای مردم تشریح شده و وظایف مردم و مسوولان تبین خواهد شد تا بتوانیم سطح سواد سلامت مردم را ارتقا دهیم.

این مقام مسئول به برنامه های هفتمین روز هفته سلامت با شعار نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: برنامه های مختلفی در جهت شرکت در برنامه تامین سلامت مردم اجرا می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.