محمود شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از سال 94 در پنج منطقه آموزشی استان برای ارتقای سطح آموزش دانش آموزان مدرسه کنکور راه اندازی شده است.
برای برگزاری این کلاس ها علاوه بر مدارس، از تمام ظرفیت پژوهشسراها برای ایجاد مدرسه کنکور استفاده شده است.
گفتنی است آموزش و پرورش استان دارای 14 منطقه آموزشی در هشت شهرستان است، که یکی از مناطق در هر 2 قالب محروم و عادی محسوب می شود.
معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به غیر بومی بودن برخی دبیران در مناطق محروم، گفت: در این مناطق به علت نداشتن دبیر بومی، امکان راه اندازی مدرسه کنکور نبود به همین علت، بسته های کمک آموزشی کنکور برای آماده سازی هر هشت دانش آموز ارسال شد.
شهبازی اظهار کرد: درسال تحصیلی گذشته 6 مرحله و در سال تحصیلی جاری نیز چهار مرحله آزمون رایگان پیشرفت تحصیلی برای آمادگی کنکور سراسری دانش آموزان سال چهارم متوسطه و چهار مرحله برای دانش آموزان سال سوم در 10 منطقه محروم و کمتر توسعه یافته استان برگزار شده است.
وی با اشاره به رتبه 24 کشوری کنکور در سال تحصیلی گذشته، گفت: در حال حاضر این رتبه به 21 کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال جدید رتبه های پایین تری را بتوانیم کسب کنیم.
شهبازی با بیان اینکه به اکثر مدارس دوره دوم متوسطه نرم افزارهای آزمون یار و آزمون ساز ارسال شده است، گفت: نزدیک به سه هزار نفر دانش آموز از این تسهیلات ایجاد شده در استان استفاده می کنند.
وی یادآور شد: قیمت هر نرم افزار برای یک مدرسه بیش از 25 میلیون ریال است و در مجموع تا کنون بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از 21 هزار دنش آموز دوره دوم متوسطه در قالب 188 دبیرستان مشغول تحصیل هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.