به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در مراسم افتتاحیه جشنواره استانی (جابربن حیان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جشنواره در طول سال و در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه ای و استانی برگزار می شود.
اضغر بیات افرود: بر این اساس 15 هزار نفر از دانش آموزان در مرحله استانی و پنج هزار نفر در مرحله منطقه ای شرکت کردند که در نهایت 125 طرح به تعداد 370 دانش آموز شرکت کننده انتخاب شدند.
بیات افزود: 62 طرح و ساخت، 43 طرح آزمایشی و 20 طرح نمایش علمی آثار انتخابی شرکت کنندگان در مرحله استانی را تشکیل می دهد و علاوه بر دانش آموزان، والدین و مربیان می توانند از این جشنواره بازدید کنند.
وی بابیان اینکه این طرح در راستای یادگیری نوین طراحی شده است گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره نیز دانش آموزان طرح های انتخابی و نحوه تولید آن را به مخاطبان توضیح خواهند داد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: این جشنواره بستری را فراهم کرده است تا دانش آموزان بتوانند با توجه به دانسته ها و اطلاعات قبلی دانش جدیدی را تولید کنند.
وی، هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را پرورش انسان های خلاق عنوان کرد که از طریق پرسشگری و دانش علمی بتواند مسائل پیش روی خود را برطرف کند.
بیات خاطرنشان کرد: این جشنواره همه ساله در سطح استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره استانی پروژه های علمی دانش آموزی (جابربن حیان) از امروز /چهارشنبه/ آغار به کار کردکه تا روز پنجشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 صبح تا 19 عصر از کارهای ارائه شده در محل این جشنواره واقع در کارخانه کبریت زنجان بازدید کنند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.