سید رضا میرزایی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه تبیین شیوه نامه اجرایی هدایت تحصیلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانش آموزان باید در برخی از درس های مربوط با رشته انتخابی هم حد نصاب نمره را کسب کنند برای مثال دانش آموزانی که قصد شرکت در رشته ریاضی-فیزیک دارند باید میانگین نمره درس ریاضی آنها در پایه های هفتم، هشتم و نهم 14 باشد.
وی ادامه داد: این رویه در سال های گذشته هم مرسوم بوده اما در سال 96 با جدیت بیشتری لحاظ خواهد شد.
به گزارش ایرنا، میرزایی با اشاره به تبیین برگ هدایت تحصیلی، عنوان کرد: این برگ فقط جنبه توصیه ای دارد و الزام آور نیست و آنچه که برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس الزام آور است نمونه برگ شماره هفت آموزشی است که اولویت ثبت نام دانش آموزان را مشخص می کند.
وی افزود: اولویت ثبت نام دانش آموزان بر مبنای عملکرد تحصیلی تراز شده است یعنی عملکرد تحصیلی سه پایه هفتم، هشتم و نهم دانش آموز تراز شده و 100 امتیاز به آن تعلق می گیرد.
وی اظهار کرد: دانش آموزان با احتساب این امتیاز چهار اولویت تعریف شده خواهند داشت که بر اساس این اولویت ها در مدارس مربوطه ثبت نام خواهند شد.
وی در مورد برگه هدایت تحصیلی هم توضیح داد: در این برگه عملکرد تحصیلی، آزمون استعداد و رغبت، نظر والدین و دانش آموز، معلمان، مشاوران و مدارس بر اساس آزمون های انجام شده، با مجموع 100 امتیاز گنجانده خواهد شد.
این جلسه با حضور معاونان آموزشی و پرورشی، کارشناسان مربوطه و انجمن اولیا و مربیان شهرستان ها و مناطق استان برگزار شد.
هر ساله این جلسه برای تسهیل سازی روند ثبت نام دانش آموزان در مرکز استان برگزار می شود و بخش نامه های مربوطه به طور منظم در طول سال تحصیلی به مدارس ارسال می شود.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.