بهبود معاشکار یکی از دانش آموزان دیروز مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا روز پنجشنبه در این گردهمایی صمیمانه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز 17 دانش آموز رشته ریاضی فیزیک مدرسه حکیم نظامی آستارا بعد از گذشت حدود 28 سال، گرد هم آمده و از خاطرات خوش آن دوران گفتند.
وی افزود: خوشبختانه مدرسه حکیم نظامی آستارا همان بافت سابق خود را حفظ کرده و این امر باعث زنده شدن خاطرات زیبای روزهای خوش مدرسه شد.
وی اضافه کرد: بسیار خوشحال هستیم که این مدرسه تاریخی پس از گذشت سال ها، تبدیل به موزه فرهنگ و آموزش شد تا بلکه بتواند گوشه ای از هویت فرهنگی این شهرستان را به آیندگان معرفی کند.
دانش آموزان دیروز مدرسه حکیم نظامی، پس از گرفتن عکس یادگاری در این مدرسه تاریخی به عیادت استاد یونس عابدین دوست از دبیران بازنشسته مدرسه حکیم نظامی و از چهره های برجسته علمی و فرهنگی شهرستان آستارا رفتند.
مدرسه حکیم نظامی در سال 1287 هجری خورشیدی بنیان گذاشته شده و در فهرست آثار ملی ایران به شماره 15220 به ثبت رسیده است.
تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال های ابتدایی 1300 هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی کشور در آن از سوابق این مدرسه است و با دارا بودن حیاط بزرگ، بام های سفالی، در و پنجره های چوبی و شومینه های چدنی ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را به نمایش گذاشته است.
موزه تخصصی فرهنگ و آموزش مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا نیز در خردادماه سال گذشته هم زمان با هفته میراث فرهنگی با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.