امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه حوالی ساعت 13 ظهر سه شنبه /29 فروردین/ در یکی از کوچه های روستای زواجر اتفاق افتاد و این کودک که از نواحی مختلف بدن زخم شده بود به منظور مداوا و درمان به بیمارستان امیرالمومنین خدابنده و سپس به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شد.
وی اظهار کرد: متاسفانه شکارهای بی رویه طعمه های گرگ مثل خرگوش و گراز از سوی شکارچیان متخلف موجب می شود تا گرگ ها به منظور تغذیه به حریم روستاها و شهرها نزدیک شوند و جان انسان ها به ویژه کودکان را مورد تهدید قرار دهند.
باقری از اهالی روستاهای استان زنجان خواست زباله ها را در محل های مناسب دفن و از رها سازی لاشه حیوانات در نزدیک روستاها به جد خودداری کنند و دهیاری ها نسبت به مکان یابی محل های دفن پسماندهای روستاها اقدام و آنها را مشخص دفن کنند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده نیز گفت: متاسفانه حوالی ساعت 13 ظهر سه شنبه، این پسربچه در کنار مادر خود مورد هجوم یک قلاده گرگ قرار گرفت و فریادهای مادر، اهالی روستا را متوجه ماجرا کرده و در نتیجه کودک از چنگال گرگ نجات پیدا کرد.
سعید کرد، افزود: این کودک به منظور مداوا و درمان بلافاصله به بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده انتقال یافت و پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان اعزام شد.
وی اظهار کرد: پس از اطلاع از این حادثه محیط بانان و کارشناسان محیط زیست این شهرستان به منظور یافتن گرگ به مناطق جنگلی نزدیک به روستا مراجعه کردند و پس از ساعت ها پایش اثری از این حیوان وحشی و درنده مشاهده نشد و این پایش هنوز هم ادامه دارد.
کرد افزود: بطور معمول در این فصل از سال، گرگ ها به حریم انسان ها نزدیک نمی شوند و هرچند اهالی روستا از وجود گرگ خبر می دهند اما محیط زیست نسبت به این موضوع تردید دارد و شاید این حمله از سوی سگ صورت گرفته باشد.
وی تصریح کرد: روستای زواجر در حدود سه کیلومتری و در قسمت شمال شهرستان خدابنده واقع است.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان نیز با تایید این خبر گفت: این پسر بچه حادثه دیده به دلیل فشار وارده به قفسه سینه به لحاظ تنفسی نیز دچار مشکل شده بود که با استفاده از خودروی شخصی به منظور درمان به بیمارستان انتقال یافت.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.