اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: باید محیط مناسب برای فعالیت کارگران در فضای کار به منظور حفظ سلامتی روحی و جسمی آنان فراهم شود.
وی یادآورشد: در صورتی که محیطی سختی روحی و جسمی فراوانی برای کارگران دارد، باید امتیاز سخت و زیان آور بودن مشاغل را برای آنان قائل شد.
درویش امیری اظهار کرد: این امتیاز به آن معنا نیست که محیط برای تداوم فعالیت بهبود پیدا نکند و تعداد کارگران مشمول امتیاز مشاغل سخت و زیان آور به ناگهان طی یک سال از 150 نفر به پنج هزار و 300 نفر افزایش یابد.
استاندار زنجان گفت: از سوی دیگر بنا نیست در صورتی که در شورای گفت و گو، بخش خصوصی انتقادی، گلایه ای یا شکایتی از یک دستگاه اجرایی دارد، پس از شنیدن این سخنان، مسئولان دولتی بخش خصوصی مربوطه را در تنگنا قرار دهند.
وی به برنامه نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساخت و سازها اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون نظام مهندسی ساختمان روستایی نیز شکل گرفته است و ساخت و ساز در این مناطق زیر نظر این سازمان انجام می شود.
درویش امیری ادامه داد: در شهرها و روستاها مسئولیت نظارت بر ساخت و سازها برای رعایت حداقل ضوابط با سازمان نظام مهندسی است اما این موضوع در خصوص بناها و ساختمان ها در شهرک ها و مناطق صنعتی مشخص نشده است.
استاندار زنجان گفت: باید ضوابط نظارت مهندسان دارای صلاحیت فنی و مورد تایید سازمان نظام مهندسی بر نحوه ساخت و ساز در مناطق و شهرک های صنعتی تعیین شود.
وی تاکید کرد: نمایندگان سازمان نظام مهندسی، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف این موضوع باید جلسه ای تشکیل دهند.
سازمان نظام مهندسی برای نظارت بر ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی علاوه بر تعیین یک مهندس ناظر فنی اقدام به دریافت مبلغی معادل 35 درصد از حق فنی ساخت و سازهای شهری دریافت می کرد که این موضوع مورد اعتراض فعالان صنعتی بود، چرا که آنان معتقدند می توان بدون پرداخت این مبلغ، از توان یک مهندس دارای پروانه برای این منظور استفاده کرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشار ** انتشار دهنده : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.