وحید رشتچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از این، برنامه ملی شهاب فقط در 6 منطقه زنجان اجرا می شد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ملی شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی از ابتدایی تا متوسطه دوم و با همکاری آموزش و پرورش اجرا می شود.
رشتچی انجام امور پایه ای را در رشد استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان مهم توصیف کرد و گفت: در این برنامه، بنیاد نخبگان بر روند اجرای برنامه ملی شهاب نظارت می کند.
وی شناسایی نخبگان، حمایت و پشتیبانی از آنها و نظارت بر امور مصرح در اساس نامه بنیاد را از جمله ماموریت های مهم آن در استان برشمرد.
رییس بنیاد نخبگان زنجان با اشاره به برخی اقدامات مهم بنیاد نخبگان استان، افزود: اعطای انواع تسهیلات به مخترعان، نخبگان و استعدادهای برتر، تشکیل شورای علمی، برگزاری کارگروه های تخصصی، شناسایی نفرات برتر در حوزه های مختلف و حمایت از آنها از جمله این اقدامات به شمار می رود.
رشتچی اضافه کرد: شناسایی و پشتیبانی از اختراع های برگزیده، اعضای هیات علمی، کمک برای جذب در دستگاه های اجرایی، موسسه های علمی، نهادهای فناورانه، تسهیلات مسکن، تسهیلات نظام وظیفه و هدیه ازدواج از دیگر اقدامات انجام گرفته طی سال گذشته محسوب می شود.
وی با اشاره به اعطای جوایز متعدد به افراد مختلف طی سال گذشته، افزود: ماهانه به پنج نفر از سربازان تسهیلات سربازی، سالانه به 2 نفر از دانش‏آموختگان برتر جایزه شهید تهرانی مقدم و پرداخت ماهانه 180 میلیون ریال به 18 نفر مشمول جوایز تحصیلی اعطا می شود، که از جمله مشوق های این بنیاد است.
رییس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش سبلان اشاره و تاکید کرد: در این جشنواره 200 نفر از استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان در اسفند 95 برگزار شد، تجربه علمی زیادی برای استان به همراه داشت.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، افزود: رونق بخشیدن به فضای ابتکار، ایجاد کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع‏های برگزیده، تاسیس شرکت دانش‏بنیان مرتبط با اختراع، تعامل سرمایه گذاران و مخترعان در نمایشگاه از جمله این اهداف به شمار می رود.
رشتچی با تاکید بر لزوم تبیین محورهای اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح جامعه، گفت: در این راستا با نخبگان استان نشست های تخصصی برگزار کردیم.
رییس بنیاد نخبگان استان زنجان خاطرنشان کرد: در این زمینه 2 طرح منتخب استان با عناوین اقتصاد مقاومتی و بررسی ظرفیت‏های دستیابی به شهر دانش‏بنیان(مطالعه موردی شهر زنجان) و طرح کلان هوشمندسازی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی برگزیده شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان ظرفیت های بالایی در تبدیل شدن به قطب آی تی کشور و شتغال زایی با فعالیت شرکت های دانش بنیان دارد، بنابراین بنیاد نخبگان استان می تواند گام های موثری در ثبات وضعیت اقتصادی و رشد آن در زنجان ایفا کند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.