به گزارش ایرنا، سیدحسن موسوی چلک موسوی روز شنبه در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی در زنجان افزود: طبق اعلام رئیس قوه قضائیه، از سال گذشته 15 میلیون پرونده قضایی در کشور وجود دارد که این میزان برای جمعیت کمتر از 80 میلیون نفری، از نبود مدارای اجتماعی حکایت دارد.
وی اظهار کرد: ضرب و جرح نیز سومین فراوانی پرونده های قضایی در کشور است که نزدیک به 600 هزار پرونده محاکم را شامل می شود که طبق آمار بسیاری از این ضرب و جرح ها نیز به دادگاه ارجاع داده نمی شود.
موسوی چلک افزود: جامعه که ضرب و جرح در آن زیاد مشاهده می شود،از فضایل اخلاقی به دور است.
وی بیان کرد: در کشوری که خشونت های خانوادگی و دیگر آسیب های اجتماعی بالاست این نشان از ضعف مدارای اجتماعی است که حتی این مولفه مهم در درون خانواده و میان اعضای آن نیز مشاهده نمی شود.
مشاور رئیس و مدیرکل دفتر عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور تعداد طلاق های ثبت شده در 11 ماهه سال گذشته بیشتر از 12 ماهه سال گذشته سال ما قبل آن بوده است.
رئیس انجمن مددکاری ایران ادامه داد: 17 هزار نفر نیز بر اثر تصادفات در کشور به 2 علت سبقت و سرعت غیر مجاز جان خود را از دست می دهند که این روند نیز ناشی از نبود مدارای اجتماعی است.
وی ابراز کرد: کمیپنی با عنوان مدارای اجتماعی' از سوی سازمان بهزیستی طی سال جاری تشکیل شده است و تلاش دارد این مهم را در جامعه گسترش دهد چراکه نبود مدارای اجتماعی به سلب آرامش منجر می شود.
موسوی چلک به 2 انتخابات مهم پیش رو در کشور اشاره کرد و افزود : بدین جهت مدارای سیاسی هم اهمیت زیادی دارد و در جایی که مدارای اجتماعی نهادینه شود، این مهم در رقابت های سیاسی نیز نمود پیدا می کند.
وی یادآوری کرد: کلانتری ها و قوه قضائیه با رویکر پیشگیرانه در بحث آسیب های اجتماعی وارد عمل شده اند اما مدارای اجتماعی باید بیشتر در جامعه ترویج یابد.
موسوی چلک افزود: این انجمن شعار' مددکاری اجتماعی، مدارای اجتماعی ' را امسال نامگذاری کرده و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته 100 جشن مددکاری اجتماعی در تمامی استان های کشور توسط سازمان های متولی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سیره پیشوایان به موضوع مدارا تاکید ویژه ای شده و حتی از سوی سازمان یونسکو نیز در ماه اکتبر روزی به نام مدارای اجتماعی نامگذاری شده است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.