به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با بیان اینکه مساله اصلی امروز کشور اقتصاد است و رهبر معظم انقلاب نیز بر روی این موضوع تاکید ویژه دارند، افزود: استان ها برای رونق اقتصاد باید برنامه جامع و کامل داشته باشند.
او خواستار جذب سرمایه گذاری خارجی در استان های کشور به خصوص استان کرمانشاه شد و گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از وضعیت بیکاری این استان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
او نامگذاری های چند سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی را نشان از دغدغه ایشان دانست و افزود: موضوع اقتصاد در کشور ما اکنون منجر به بروز مشکلاتی شده که باید با هم افزایی و همکاری بین مسئولان دستگاه های مختلف این موضوع را به سرانجام رساند.
او بر تقویت و ترویج فرهنگ کار در جامعه از سوی رسانه ها و روحانیون و علما تاکید کرد و گفت: فرهنگ کار، تلاش و پس انداز باید در جامعه نهادینه شود و در نهایت منجر به سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گردد.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود تقویت اقتصاد کشور را منجر به تقویت بخش های سیاسی، اجتماعی و امنیتی دانست و گفت: اقتصاد بر روی سایر بخش های جامعه نیز اثرگذار است و از این رو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
او جمهوری اسلامی ایران را الگوی حکومت دینی در دنیا دانست و گفت: نظام ما باید در حوزه اقتصاد همانند سایر حوزه ها، الگوهای مناسبی به دنیا ارائه کند.
او همچنین اقتصاد را جزو مطالبات مردم دانست و افزود: مسئولان باید به مطالبات مردم توجه جدی داشته باشند و وضعیت معیشت، اقتصاد و رفاه آنها را به حد مطلوب برسانند.
او همچنین تقویت اقتصاد کشور را منجر به اقتدار ملی و امنیت ملی دانست و گفت: دوران اقتصاد تک محصولی و اتکای صرف به نفت گذشته و باید از این وضعیت عبور کنیم و اقتصاد را بر پایه محصولات غیرنفتی تقویت کنیم.
رحمانی فضلی همچنین ایجاد تعادل و توازن در کشور را از دیگر دلایل اهمیت و توجه به مقوله اقتصاد دانست و گفت: اکنون کشور ما در یک وضعیت عدم تعادل و توازن به سر می برد که باعث بروز مشکلاتی شده است.
او مهاجرت را از تبعات این عدم تعادل و توازن دانست و گفت: اگر مردم از مرزها مهاجرت کنند و مرزها خالی از سکنه شوند مجبوریم با استفاده از نیروی نظامی امنیت برقرار کنیم که آن وقت امنیت پایدار نیست و امنیت پایدار تنها در گرو حضور مردم است.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رهبری یک الگوی بومی مناسب در حوزه اقتصاد در اختیار مسئولان قرار داده است گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار بسیار مناسبی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور است.
او به 24 بند سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این بندها دستورالعمل حکومتی است و رهبری هم خود از این سیاست حمایت می کند و هم مسئولان را موظف به حمایت از آن کرده است.
وی تاکید کرد که رهبری در حوزه اقتصاد راه را برای همه مسئولان و مردم روشن کرده و اینک باید همه مردم و مسئولان با تبعیت از این سیاست ها، اقتصاد کشور را از وضعیت فعلی خارج کنند و بهبود دهند.
وی همچنین اقتصاد مقاومتی را جهاد دانست و از بانک های کشور خواست در راستای بهبود وضعیت اقتصادی در این وضعیت تلاش بیشتری کنند.
او بر تفسیر قوانین به نفع مردم نیز تاکید کرد و گفت: هر بانکی که کم کاری کند با او برخورد خواهیم کرد.
وزیر کشور بر جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: باید زیرپای سرمایه گذاران فرش قرمز گذاشت و آنها را در جهت سرمایه گذاری تشویق و ترغیب نمود.
رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود از استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان های مهم یاد کرد و گفت: این استان از ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی، آب، مرز و نیروی انسانی فعال و باهوش و با انگیزه برخوردار است.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه همه عناصر توسعه وجود دارد تاکید کرد که همه مسئولان باید تلاش کنند سند توسعه استان را تهیه و تدوین کنند و پروژه های را برای واگذاری به بخش خصوصی آماده نمایند.
وی یادآوری کرد با وجود همه ظرفیت ها نباید در استان کرمانشاه آمار بیکاری و آسیب های اجتماعی بالا باشد.
وزیر کشور در پایان سخنان خود گریزی هم به انتخابات پیش رو زد و گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در روز 29 اردیبهشت خواسته رهبر معظم انقلاب است.
رحمانی فضلی خواستار حضور آگاهانه مردم در پای صندوق های رای شد و افزود: مردم به هر گزینه ای که خواستند رای بدهند و از این طریق اقتدار نظام اسلامی را نشان دهند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.