به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسدالله درویش‌امیری امروز در نشست صمیمی با فرهنگیان اظهار داشت: استدعای من از جامعه فرهنگی این است که با مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های حقوق و دستمزد به شکل انفعالی برخورد نکنند چرا که آموزش و پرورش از منزلت بالایی برخوردار است.

وی فرهنگیان را امین و معتمد مردم خواند و گفت: با نظرخواهی از مردم از بین 16 قشر، معلمان بالاترین اعتماد را در جامعه به خود اختصاص دادند و نباید از این سرمایه ارزشمند غافل شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های مختلفی در جامعه اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: اگر قشر فرهنکی کاری خلاف عرف یا قانون مرتکب شود، خبر آن مثل بمب در جامعه می‌ترکد چون جامعه از فرهنگیان انتظار چنین رفتارهایی را ندارد.

وی از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرد که منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید و اهداف دولت در این راستا را به بدنه آموزش و پرورش بکشانند.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن نیست، بیان کرد: جامعه فرهنگی سخنگویان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هستند و باید عدم تکیه به اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خرید کالاهای خارجی و استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه ترویج دهند.

وی حمایت از سرمایه‌گذاری و افزایش تولید را از اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با افرادی که در راستای اشتغال و تولید سنگ‌اندازی کند، به شدت برخورد می‌کنیم.

استاندار زنجان از دیگر اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های سربار در اداره کشور و جامعه اشاره کرد و گفت: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی سبب بالارفتن هزینه‌های سربار می‌شود و اگر از قطارهای پرسرعت، مسیرهای دوخطه راه‌آهن و ناوگان جدید برخوردار باشیم مردم کمتر با خودروهای شخصی سفر می‌کنند و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 240 هواپیمای موجود در کشور 150 فروند آن فرسوده است، خاطرنشان کرد: سالانه 4.5 میلیارد دلار بابت خدمات حمل و نقل هوایی به شرکت‌های خارجی پرداخت می‌شود که با نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی و خرید هواپیماها با شرایط اجاره به شرط تملیک این هزینه‌های سربار کاهش می‌یابد.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان ـ قزوین 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این پروژه تا پایان سال 96 به اتمام برسد و با اعتماد به وجود آمده بین دولت و سرمایه‌گذار هزینه اجرای طرح 1.5 سال پس از صورت وضعیت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد شبکه توزیع آب فرسوده است، بیان کرد: باید از منابع آب زیرزمینی و سطحی به درستی استفاده کرد و افتتاح 11 مجتمع آبرسانی برای تأمین آب شرب روستاها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در مناطق محروم است.

استاندار زنجان شرایط بد اقتصادی، تولیدات نامرغوب و عدم دسترسی به بازارهای جهانی به دلیل تحریم را از مشکلات تولید در سالهای گذشته عنوان کرد و افزود: ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات طرح رونق تولید با همکاری بانک‌های دولتی اقدامات قابل توجهی را برای رونق واحدهای تولید و اقتصادی رقم زد.

وی با اشاره به صادارت 228 میلیون دلاری در سال 94 و صادرات 308 میلیون دلاری تا بهمن سال 95، در آمد گمرکی استان استان در سال گذشته را 118 میلیارد تومان برشمرد.

درویش‌امیری با اشاره به رشد 40 درصدی صادارات در سال گذشته تصریح کرد: رونق اقتصاد، فعال‌سازی واحدهای تولیدی و افزایش صاردات به معنای تحقق رهنمودهای رهبر  در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه کلنگ احداث شرکت کیلوس تولید کننده ماءالشعیر در سال 84 زده شده است، بیان کرد: بیش از 60 درصد این پروژه در سه سال گذشته پیشرفت کرده و صادارت به اروپا را در دستور کار دارد.

استاندار زنجان به سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری توسط ژاپنی‌ها برای شرکت آرین توتون سلطانیه اشاره کرد و گفت: نزدیک به 200 میلیون دلار دیگر سرمایه برای طرح توسعه این شرکت پیش‌بینی شده که برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی تولید گربکس تمام اتوماتیک با سرمایه‌گذاری 80 درصدی شرکت پانچ بلژیک و طرح فولاد البرز با 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر پروژه‌ها برای افزایش تولید و اشتغال خواند.

درویش‌امیری در مورد تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: هرکس در امانتداری این ملت و حفظ بیت‌المال تخطی کند، متخلف است و با هر شناسنامه سیاسی باشد، محکوم می‌شودو البته برخی از تخلفات این صندوق به دولت قبل مربوط می‌شود و باید تخلفات این صندوق شفاف‌سازی شود.

وی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با توجه به شرایط داخلی و جهانی براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: رأی مردم حق‌الناس است و باید از آن صیانت شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 615202
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.