مهدی عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز فن بازار با توجه به توافق های انجام گرفته با معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری پردیس تهران، مقرر شد تا در منطقه زنجان نیز چنین مرکزی با محوریت جهاد دانشگاهی استان راه اندازی شود.
رئیس جهاد دانشگاهی زنجان با تبیین رشد های انجام گرفته در حوزه دانش بنیان در کشور، گفت: کارآیی داشتن اختراعات و ابتکارات علمی، اقتصاد مقاومت محور بودن و کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان در استان این مرکز راه اندازی خواهد شد.
عباسی اظهار کرد: مرکز فن بازار محلی است که فناوری های نوین متخصصان و شرکت های دانش بنیان استان که قابلیت تجاری سازی دارند، در آن خرید و فروش خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: محل این مرکز در جهاد دانشگاهی خواهد بود و همزمان بازارچه مجازی نیز برای این مرکز ساخته خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی زنجان با اشاره به تاثیر این مرکز در میزان حمایت از فناوری های تولید شده در زنجان، گفت: 2 سال نخست این مرکز به طور ترویجی تبادل فناوری خواهد کرد و از سال سوم انتظار داریم حداقل 40 شرکت در تمامی حوزه های فناوری محصولات خود را برای متقاضیان ارائه دهند.
عباسی یادآور شد: با توجه به اینکه قرار است زنجان مرکز آی تی شود، تلاش خواهیم کرد تا نخستین مرکز فن بازار تخصصی در حوزه آی تی را تا پایان امسال راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت علمی بالای زنجان، گفت: این مرکز در واقع حلقه مفقوده ای بوده که اصلی ترین عملکردش اتصال تولید کننده فناوری با متقاضی استفاده کننده فناوری است و از مهاجرت متخصصانی که به خاطر نبود امکان فروش فناوری، زنجان را ترک کرده اند، ممانعت خواهد کرد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.