به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حسین میرزاپور امروز در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی  اظهار داشت: باید همه مردم و مسئولان برای برگزاری انتخابات سالم و در شان نظام و حضور پر شور مردم پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از تخلفات و جرائم به معنای عدم ایجاد مشکل برای نظام و همراه داشتن هزینه و تبعات آن است، ابراز کرد: ارائه آموزش‌های لازم، آگاهی بخشی و اقدام به موقع مشکلات این حوزه را به حداقل می‌رساند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با اشاره به پیش‌رو بودن دو انتخابات مهم  ریاست جمهوری و شورای اسلامی بیان کرد: فضای جهانی، پیروزی‌های مقتدرانه جبهه مقاومت در منطقه و توطئه دشمنان بر حساسیت انتخابات ریاست جمهوری افزوده تا این انتخابات ملی در این فضا و مقطع مهم قرار گیرد.

وی به تأثیرات مثبت و منفی انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری با توجه به نقش ملی و محلی آنها اشاره کرد و گفت: با مدیریت صحیح به طور یقین این دو انتخابات تاثیر مثبتی بر همدیگر می‌گذارند.

میرزاپور نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی را از وظایف شورای نگهبان خواند و گفت: اتفاقات در هر مرحله از انتخابات از جمله مرحله تایید صلاحیت‌ها تا پس از اعلام رأی باید پیش‌بینی و آسیب‌شناسی شود و تلاش ما در هیئت نظارت این بوده تا کار پیشگیرانه انجام دهیم.

وی به بررشی چالش‌های احتمالی و ارائه راهکارها برای برگزاری انتخاباتی سالم با استفاده از تجارب گذشته و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت تأکید کرد و افزود: باید پیشگیر‌ی‌های لازم قبل از وقوع جرم انجام شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان کوتاهی مسئولان در رابطه با تخلفات برخی کاندیداها را خیانت به نظام، مردم و سایر کاندیداها عنوان کرد و افزود: نباید به بهانه گرم کردن فضای انتخابات نسبت به تخلفات بی‌تفاوت بود چرا که اجرای درست قانون گرم کردن تنور انتخابات است.

وی تأکید کرد: گروه‌های سیاسی، روسای ستادها، کاندیداها و سایر عوامل دخیل در انتخابات باید در قالب کمیته‌های شکل گرفته توجیه شوند تا در مورد اتفاقات و تخلفاتی احتمالی در زمان‌های قبل، حین و بعد از انتخابات  پیش‌بینی‌های لازم در مسیرهای قانونی انجام شود و بعد از گذشت چندین دهه از انقلاب شاهد مشکلات گذشته نباشیم.

میرزاپور ضمن تأکید بر هم‌افزایی و همراهی نهادهای مختلف، اجرای درست قانون و توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای برگزاری انتخابات سالم و شفاف  تصریح کرد: از هم‌اکنون تخریب، تهدید نظام و تبلیغات زود‌هنگام در فضای مجازی مشاهده می‌شود و با قدرت نسبت به تخلفات برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 608945
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.