احسان قنبری روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: 72 هزار و 289 گردشگر در نوروز 96 وارد شهرستان کبودراهنگ شدند که افزون بر 65 هزار نفر از گردشگران از غار علیصدر بازدید کردند.
وی اضافه کرد: 15 هزار و 409 مسافر نوروزی این شهرستان در یک هتل ، 11مدرسه ، یک خانه معلم و 446 سوئیت اسکان داده شدند.
وی بر ضورت تلاش مسئولان و مجریان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق عملی و عملیاتی شدئن پیام نوروزی رهبری انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال تأکید کرد.
فرماندار کبودراهنگ گفت: تمامی دستگاه های دولتی با ارائه اولویت های کاری و برنامه عملیاتی قابل اجرا در سال 96 زمینه را برای عملی شدن پیام نوروزی معظم له فراهم کنند.
قنبری یاداوری کرد: در مهلت قانونی پیش بینی شده برای نامنویسی داوطلبان 766 نامزد در 3 شهر و روستاهای شهرستان کبودرآهنگ برای حضور در انتخابات شوراها نامنویسی کردند.
به گزارش ایرنا وی اظهارکرد: در چهار روستای پرورق، واشور، احمدآباد و قزلجه حاجیلو از توابع شهرستان کبودراهنگ شمار داوطلبان به حد نصاب نرسید.
امام جمعه کبودراهنگ نیز گفت: وجود کارگاه های تولید لباس، شوریجات و تولیدی های کفش در روستاهای این شهرستان که با صادرات بخشی از نیاز کشور را تامین می کنند، یک ظرفیت برای کبودراهنگ محسوب می شود.
حجت الاسلام یوسف روحانی افزود: مسئولان باید با برند سازی این تولیدات و حمایت از متصدیان این کارگاه ها برای اشتغال زایی هر چه بیشتر جوانان و تحقق پیام نوروزی تلاش کنند.
وی اضافه کرد: باید با ارائه راهکارها و حمایت از طرح های اقتصادی، در راستای ایجاد کسب و کار برای جوانان اقدام کرد تا شاهد رشد اقتصادی خانواده ها باشیم.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارکرد: ایجاد اشتغال در جامعه در گرو توجه به تولید در کشور است که باید برای تحقق این امر مهم و ضروری تمامی مسئولان استان و شهرستان گام های موثری بردارند.
محمدعلی پورمختار خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های گردشگری شهرستان وجود غارعلیصدر است که باید درآمد این جاذبه گردشگری در شهرستان هزینه شده و آن را تبدیل به یک موقعیت و ظرفیت برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگران داخلی و خارجی نماید.
غارعلیصدر در ارتفاعات 'ساری قیه' در حوالی روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ (استان همدان) واقع شده و یکی از دیدنی های جهانگردی استان همدان محسوب می شود.
7526/6993
تنظیم کننده: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.