به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در بازدید از پروژه چهار بانده کردن مسیر چهار کیلومتری محور خیرآباد - قره بلاغ - سه راهی سلطانیه گفت: این مسیر یکی از نقاط حادثه خیز است که با چهار بانده شدن، اصلاح می شود.
پروژه چهار بانده کردن مسیر چهار کیلومتری محور خیرآباد - قره بلاغ - سه راهی سلطانیه بخشی از پروژه بزرگ احداث باند دوم محور زنجان - سلطانیه - ابهر - تاکستان است.
وی این مسیر را یکی از محورهای مهم تردد و ترانزیت منطقه خواند و یادآورشد: ورودی های استان باید در شان و جایگاه مردم استان طراحی و احداث شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: پروژه چهار بانده کردن مسیر چهار کیلومتری محور خیرآباد - قره بلاغ - سه راهی سلطانیه تا آبان امسال تکمیل خواهد شد.
کلیم الله وثوقی در خصوص اجرای پروژه اصلی باند دوم محور زنجان - سلطانیه - ابهر - تاکستان خاطرنشان کرد: تاکنون سه قطعه از این پروژه برای اجرا به پیمانکار واگذار شده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را 450میلیارد ریال ذکرکرد و افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی اختصاص می یابد.
وثوقی همچنین به پروژه چهار بانده کردن مسیر سلطانیه - خدابنده - کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت: طول این مسیر 160 کیلومتر است که 108 کیلومتر آن در حوزه استان زنجان قرار دارد و برای تکمیل آن 560 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
استاندار زنجان در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان سلطانیه از نزدیک در جریان روند احداث استخر سرپوشیده این شهر قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان وسعت این استخر را 1600مترمربع و میزان اعتبار برآورد شده برای اجرای آن را 20 میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: تاکنون هشت میلیارد و 600 میلیون ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
استاندار زنجان همچنین در بدو ورود به شهرستان سلطانیه با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و در ادامه از روند مرمت و بازسازی مقبره چلبی اوغلی بازدید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون 14میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی هزینه شده است.
مقبره چلبی اوغلی در مسیر سلطانیه- خدابنده و در 500 متری جنوب غربی سلطانیه قرار دارد. این مجموعه از دو بخش خانقاه و مقبره تشکیل شده است.
7316/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.