به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به 19 فروردین ماه سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر وی  را از مجتهدین خوش‌فکر دانست و اظهار داشت: خواهر آیت‌الله صدر نیز که مجتهده دانشمند بود به همراه برادرش توسط صدام زیرشکنجه در سال 59 به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به 20 فرودین ماه سال 59 سالروز قطع روابط ایران و آمریکا عنوان کرد: این روز یکی از روزهای حساس در تاریخ سیاسی کشور ایران است، ایران در گذشته زیر سلطه استعمار انگلیس بود و کم کم بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا وارد ایران شد و پا جای پای انگلیس گذاشت و شاه ایران نیز نوکر حلقه به گوش آمریکا شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان انقلاب شکوهمند اسلامی در برابر ناباوریهای دنیا توطئه‌های گوناگون آمریکا برای حفظ سلطنت و حفظ محمدرضا را خنثی کرد، افزود: ماهیت انقلاب علاوه بر اینکه ضد استبداد داخلی بوده ضد استعمار خارجی نیز است.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) بیان کرد: بعد از انقلاب آمریکا، با ایجاد توطئه‌های گوناگون سعی در ضربه زدن به انقلاب داشت اما بعد از تسخیر لانه جاسوسی و شکست در طبس فهمیدند که این انقلاب به این زودی شکست نمی‌خورد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مصادره و بلوکه کردن اموال ایران توسط آمریکایی‌ها بعد از قطع ارتباط گفت: قطع ارتباط با آمریکا ثابت کرد که این اقدام به نفع ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با آمریکا برای ما هیچ فایده‌ای ندارد، ابراز کرد: شاه با تمام قدرت در اختیار آمریکا بود اما 39 سال قبل با اکنون قابل مقایسه نیست و می‌بینیم بیشتر دستاوردهایی که ما به دست آورده‌ایم بعد از قطع ارتباط با آمریکا بوده است.

امام جمعه زنجان اظهار داشت: هرچه ما از جنایتکاران فاصله گرفته و استقلال‌مان را حفظ کردیم، به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به 20 فرودین ماه سال 85 که یکی از روزهای افتخارآفرین در تاریخ حیات سیاسی ملت بزرگ ایران است، عنوان کرد: این روز به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در این روز ایران به همت دانشمندان جوان، مومن، متدین و دلسوز به مرحله صنعتی غنی‌سازی اورانیوم دست یافت.

وی به 20 فروردین ماه سال 72 سالروز شهادت هنرمند بسیجی سیدمرتضی آوینی ابراز کرد: در تاریخ فرهنگ عمومی کشور این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی لقب گرفته است.

امام جمعه زنجان به سالروز شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی توسط منافقین کوردل، مزدوران استکبار به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی 21 فروردین ماه سال 58 را یکی از روزهای بزرگ تاریخ انقلاب دانست که در این روز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام(ه) تاسیس شد.

آیت‌الله خاتمی به 13 رجب سالروز ولادت امیرالمومنین علی(ع) نیز اشاره کرد و افزود: باید شکرگزار این باشیم که خداوند محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در قلبهای ما قرار داده است.

وی در پایان سخنان خود به مراسم اعتکاف نیز اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب هزاران نفر در استان زنجان که عمدتا جوان هستند در این مراسم شرکت می‌کنند، در حالی که قبل از انقلاب مراسم اعتکاف به صورت محدود در حوزه علمیه قم برگزار می‌شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607501
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.