به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان به 19 فروردین سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر ایشان توسط حکومت بعث عراق در سال 1359 اشاره کرد و افزود: آیت الله صدر از مجتهدان مجاهد، انقلابی، خوش فکر، خوش نام و عالم به زمان بود که آثار او در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فقه، اصول و منطق هنوز در حوزه های علمیه نجف و قم مورد استفاده است.
وی به 20 فروردین سال 59، سالروز اعلام قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران از سوی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا اشاره کرد و افزود: ارتباط با آمریکا هیچ فایده ای برای کشور ما ندارد چرا که اگر ملاحظه کنیم همه دستاوردهای موجود در کشور مربوط به زمانی است که پس از انقلاب از آمریکا فاصله گرفتیم.
حجت السلام خاتمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی علاوه برماهیت ضد استبدادی خود در بعد داخلی دارای ماهیت ضد استعماری در بعد خارجی نیز بود.
وی به 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: بیستم فروردین سال 1385 دانشمندان جوان کشورمان توانستند به فناوری غنی سازی اورانیوم دست پیدا کنند و این روز به عنوان روز غرور، افتخار و سربلندی در تاریخ علم و دانش کشور مطرح است.
حجت الاسلام خاتمی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هسته ای کشور، یادآور شد: اکنون ایران به برکت اخلاص و خون شهدای دانشمند هسته ای در جرگه چند کشور دارای فناوری هسته ای در دنیا است.
امام جمعه زنجان به 21 فروردین سال 58، سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نهاد طی سال های سپری شده از انقلاب اسلامی، منشا خدمات بزرگ و ارزشمندی در کشور بوده است.
وی به 13 ماه رجب، سالروز ولادت مولای متقیان امام علی (ع) و ایام البیض اشاره کرد و افزود: تمسک به ولایت امام علی(ع) فقط منحصر به محبت قلبی نیست بلکه آثار این محبت در عمل، رفتار و کردار ما باید خودش را نشان دهد.
حجت الاسلام خاتمی به استقبال جوانان از آیین معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: همه ساله در استان زنجان، چند هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت می کنند که بیش از 80 درصد آنان را جوانان تشکیل می دهند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.