اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جمع مدیران استان افزود: سال گذشته دولت برای حمایت از تولید و سرمایه های ملی به برنامه ریزی برای فعال سازی صنایع، افزایش ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی این واحدها اقدام کرد.
وی یادآورشد: اشتغال به معنای استخدام در نظام اداری کشور یک تفکر غلط است و رویه فعلی برای استخدام نیروها، در حالی که خروجی تفاوتی نمی کند، اشتباه محسوب می شود.
درویش امیری اظهار کرد: برخی جریان ها و افراد برای حفظ منافع حزبی و جناحی خود، موضوع استخدام نیروها در دولت را تصویب و دولت را وادار به جذب نیروی جدید می کنند.
استاندار زنجان گفت: این در حالی است که اشتغال باید در کنار تولید محقق شود، زمانی که مشکل تولید برطرف شد، می توان امیدوار به ایجاد اشتغال در جامعه بود.
وی خاطرنشان کرد: دولت همین موضوع را مد نظر قرار داد و با توجه به اینکه قصد جلوگیری از هدررفت منابع و سرمایه های ملی را داشت، به رفع مشکل و موانع خطوط تولید موجود در کشور اقدام کرد.
درویش امیری ادامه داد: با بررسی وضعیت واحدهای تولید، مشخص شد که برخی از این واحدها، مشکل مواد اولیه، برخی مشکل مالیات و جرایم مالیاتی و بیمه ای و برخی مساله تامین سرمایه در گردش دارند.
استاندار زنجان گفت: دولت از همین رو، اجرای طرح رونق و فعال سازی ستاد تسهیل و رفع موانع را در دستور کار قرار داد که فعال شدن 30 درصد واحدهای آماده به کار که تعطیل بودند، یکی از ثمرات آن شد.
وی اضافه کرد: دولت در همین راستا، 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حل مشکل مالی و تامین سرمایه واحدهای تولیدی در نظر گرفت که سهم زنجان از آن چهار هزار و 430 میلیارد ریال بود.
درویش امیری ابراز کرد: برای تخصیص این اعتبار، سامانه بهین یاب به منظور ثبت نام واحدهای تولیدی مشکل دار تا مهر سال گذشته فعال شد و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در دستور کار قرار گرفت.
استاندار زنجان گفت: از سوی دیگر مسئولان استان برای استمرار در حمایت از واحدهای تولیدی اقدام به جذب حمایت های بانکی و تخصیص اعتباراتی به غیر از تسهیلات طرح رونق تولید گرفتند.
وی افزود: در نتیجه همین تصمیم تا پایان سال گذشته، 2 هزار و 640 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی ثبت نام کرده در سامانه بهین یاب، 960 میلیارد ریال از طریق سیستم بانکی و 2 هزار و 100 میلیارد ریال خارج از سامانه بهین یاب تسهیلات برای حمایت از تولید پرداخت شد.
درویش امیری یادآورشد: خروجی این حمایت ها، صیانت از شغل متزلزل هفت هزار و 100 نفر و ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 828 نفر بود که پرونده بیمه آنان در تامین اجتماعی ثبت شده است.
استاندار زنجان گفت: این آمار جدای از آغاز به کار نزدیک به سه هزار نیرویی است که هنوز قرارداد تامین اجتماعی آنان منعقد نشده است.
وی تاکید کرد: این آمار اشتغال در حالی ثبت شد که یک هزار نفر مستمری بگیر از لیست تامین اجتماعی این استان خارج شد.
درویش امیری به افزایش صادرات گمرک این استان اشاره و اظهار کرد: میزان صادرات ثبت شده در سال 94 این استان به 228 میلیون دلار می رسید در حالی که این آمار در سال 95 به 294 میلیون دلار رسید.
استاندار زنجان گفت: درآمد گمرک این استان طی 11 ماه سال 94، 718 میلیارد ریال بود که این رقم طی 11 ماهه سال گذشته به 983 میلیارد ریال رسید.
وی به آغاز عملیات اجرایی نخستین واحد تولیدی گیربکس اتوماتیک ایران تحت لیسانس اروپا طی سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: با سرمایه گذاری یک شرکت بلژیکی این فناوری به ایران منتقل شد و طی سال جاری این واحد تولیدی به بهره برداری می رسد.
درویش امیری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک برنامه حداقل 2 دهه ای به شمار می آید، در حالی که اقتصاد ایران بیش از یک قرن گرفتار تبعات اقتصاد نفتی بوده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.