اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: پایان سال 95 و آغاز سال 96 همراه با نزول نعمات و برکات الهی و بارندگی های مناسب بود.
وی یادآورشد: طی خشکسالی 15 سال گذشته، کشور با سختی های بسیاری به علت کمبود منابع آبی مواجه بود و از این پس باید بیشتر قدردان این منابع خدادادی بود.
درویش امیری با بیان اینکه در سال 95، حوادث تلخ و شیرین بسیاری در کشور رخ داد، اظهار کرد: اینکه مسئولان نظام اسلامی موفق شدند پروژه جهانی ایران هراسی را از بین ببرند و امروز جهانیان ایران را به عنوان یک کشور بمب اتمی ساز نمی شناسند، موفقیت شیرینی بود.
استاندار زنجان گفت: اجماع جهانی علیه ایران شکسته شد و وحدت میان آمریکا و اروپا از بین رفت و اروپاییان متوجه شدند که آمریکا دروغ می گوید و به این موضوع اعتراف کردند.
وی خاطرنشان کرد: سایه تهدیدها از سر مردم ایران اسلامی برداشته شد و به دنبال آن بسیاری از محدودیت هایی که اقتصاد ایران با آن مواجه بود، شکست.
درویش امیری ادامه داد: سهم صادرات و تولید نفت ایران افزایش یافت و از یک میلیون و 500 هزار بشکه به 2 میلیون و 900 هزار بشکه رسید و همین موضوع موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اقتدار و جایگاه حقیقی خود را در اپک به دست آورد.
استاندار زنجان گفت: خودکفایی در تولید گندم پس از 10 سال بار دیگر حاصل شد و دولت توانست از کشاورزان 11 میلیون و 600 هزار تن گندم تضمینی خریداری کند.
وی اضافه کرد: امید می رود که امسال بتوان 13 میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری کرد.
درویش امیری ابراز کرد: وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله موسوی اردبیلی 2 حادثه تلخی بود که ملت ایران را داغدار کرد و 2 یار دیرین انقلاب و امام خمینی(ره) را از نظام گرفت.
استاندار زنجان گفت: حادثه پلاسکو و تصادف 2 قطار که منجر به جان باختن تعدادی از آتش نشان ایثارگر و شهروندان زائر امام رضا(ع) شد، از دیگر حوادث تلخ سال گذشته بود که زنگ هشداری برای مدیریت بحران کشور بود.
وی به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در نخستین روزهای سال جاری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب سال قبل و امسال بر روی 2 نکته تاکید کردند و خواستار تحقق اقدام و عمل و تولید و اشتغال شدند.
درویش امیری به علت اصرار مسئولان و رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآورشد: نزدیک یک قرن از نفتی شدن اقتصاد ایران سپری می شود و در زمره کشورهایی قرار گرفته است که وابستگی شدیدی به منابع نفتی و گازی دارند.
استاندار زنجان گفت: طی سال های گذشته با وجود نوسانات قیمت نفت، تاثیری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور رخ نداد و این نشان داد که باید وابستگی اقتصاد کشور را از منابع نفتی قطع کرد.
وی اظهار کرد: باید اقتصادی را بر مبنای الگوی بومی به گونه ای مقاوم کرد که با افزایش یا کاهش قیمت نفت، تغییری در رویه رو به رشد آن ایجاد نشود.
درویش امیری خاطر نشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کرد تا به تبع آن تولید در ایران فعال شده و اشتغال ایجاد شود.
استاندار زنجان گفت: با تکیه بر اقتصاد نفتی، هرگز تولید رونق چندانی نمی گیرد و انگیزه در سرمایه گذار برای فعالیت ایجاد نمی شود.
وی ادامه داد: زمانی که نفت به قیمت بشکه ای 145 دلار فروخته می شد، تمام کالاهای مورد نیاز مردم از خارج وارد و زمانی که قیمت نفت کاهش یافت کفگیر مسئولان به ته دیگ خورد و کاسه چه کنم به دست گرفتند، اکنون همه متوجه شده اند که دیگر نمی توان با این رویه اقتصاد کشور را مدیریت کرد.
درویش امیری تصریح کرد: این چه بساطی است که در کشور شکل گرفته و با هزینه های سربار اداره می شود؟ چه کسی این هزینه های سربار را به کشور تحمیل کرد؟ مگر غیر از این بود که این رویه در زمان فروش نفت با قیمت 145 دلار به ازای هر بشکه شکل گرفت؟
استاندار زنجان گفت: هزینه های سربار کشور افزایش یافت و امروز کشور به تنگنا خورده است و از همین رو، اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده صحیح از منابع و تجهیزات داخلی که سرمایه های عمومی و ملی کشور هستند، محسوب می شود.
وی اضافه کرد: باید برای استفاده بهینه و صحیح از منابع ملی کشور برنامه ریزی داشت و باران و نزولات جوی هم از جمله آنها محسوب می شود.
درویش امیری اضافه کرد: بر همین اساس، دولت در نخستین سفر خود به زنجان برنامه توسعه سیستم آبیاری نوین در 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی زنجان را مصوب کرد و تا کنون بیش از 60 درصد آن محقق شده است و بناست تا پایان سال جاری مابقی آن هم محقق شود.
استاندار زنجان گفت:30 درصد آب شرب شهری به علت فرسودگی شبکه تلف می شود و باید این تلفات را شناسایی و برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد.
وی ابراز کرد: بنا بود برای آبرسانی به روستاهای کشور طی سال گذشته، 9 هزار مجتمع آبرسانی در سطح کشور ایجاد شود که سهم زنجان از آن، 9 مجتمع بود و تمامی آن محقق شد.
درویش امیری رفاه اجتماعی و زندگی بهتر را حق تمام مردم ایران برشمرد و تاکید کرد: مردم ایران باید مرفه ترین مردم در منطقه باشند، چرا که کشور از منابع و ظرفیت های بسیاری برخوردار است و ریاضت اقتصادی برای آنان معنایی ندارند.
استاندار زنجان گفت: همه ارکان نظام باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهتر شدن معیشت و زندگی مردم تلاش کنند و این موضوع با تولید و اشتغال فراهم می شود.
3001/6085
خبرنگار:مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.