سلطانعلی رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موعد انتخابات شوراها که فرا می رسد، وعده های بسیاری از جانب نامزدها طرح می شود بی آن که روشی برای سنجش قابلیت اجرایی داشتن و تحقق وعده های پرطمطراق وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: تجربه چهار دوره شورا و سایر انتخابات به ما گوشزد می کند، وعده هایی که ریشه در برنامه های چارچوب دار و تفصیلی نداشته باشند را نباید جدی گرفت و به آن ها بها و رأی داد.
رفیعی اظهار کرد: با عنایت به تجربیات ارزشمند، گرانسنگ و محک خورده دنیای مدرن و توسعه یافته، باید خیلی جدی تر این نکته اساسی را دریافت و غنیمت شمرد که رأی به فرد و یا افراد بدون لحاظ پشتوانه های تشکیلاتی و خردجمعی سازمان یافته، چاره ساز و گره گشای مسایل نیست.
وی با بیان اینکه رأی به لیست های انتخابانی دارای شناسنامه، نظارت و پاسخ طلبیدن از متولیان تشکل مند را ممکن می کند، خاطرنشان کرد: جریان ها و تشکل ها چون شخصیت حقوقی دارند و امکان ناپدیدی و یا فرارشان از جامعه به این آسانی ها ممکن و مقدور نیست، مجبور به پاسخگویی در قبال عملکرد نامطلوب و یا شکست برنامه هایشان هستند.
رفیعی جلب و تداوم رضایت افکار عمومی نسبت به جریان های سیاسی و اجتماعی و کسب اعتبار اجتماعی برای جریان ها را از پیامدهای ارائه لیست های انتخاباتی برشمرد و گفت: ارائه برنامه های منطقی، قابل دفاع، دارای جنبه های قوی عملی و فارغ از هیجانات احتمالی حاکم بر افراد غیر تشکیلاتی، از ویژگی های عمده لیست های انتخاباتی شناسنامه دار است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.