به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های دومین نماز جمعه سال 96 شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود:برای تحقق شعار سال باید یک بسیج همگانی ایجاد شود و همه اقشار مختلف مردم در تولید ملی و تولید داخلی نقش آفرین باشند و از تولیدات داخلی حمایت کنند.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه مومنان تقوا است و مصرف تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی ، حضور پرشور در انتخابات و حفظ وحدت ملی نیز برای مومن تقوا محسوب می شود.
خطیب جمعه شهرکرد گفت: همه برای تحقق شعار سال باید به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند و مسوولان در خصوص روند تحقق شعار سال باید پاسخگو باشند.
نکونام تاکید کرد:تولید ملی و حمایت از تولید داخلی با برگزاری همایش ها سردادن حرف ها و شعارها محقق نمی شود بلکه مسوولان اجرایی باید به صورت عملی برای تحقق تولید ملی و اشتغال گام بردارند.
امام جمعه شهرکرد یاداور شد: تاکنون اقتصاد مقاومتی به صورت کامل در کشور شکل نگرفته است و همه برای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال باید نقش آفرینی کنند.
به گفته وی، تولید، تنها در بخش صنعت محقق نمی شود بلکه تولید در زمینه جامعه سالم، بخش کشاورزی، تولید محتوا، تولید محصولات فرهنگی و سایر حوزه مختلف شکل می گیرد و تولید داخلی باید بزرگ قلمداد می شود نباید مورد بی مهری قرار گیرد.
وی گفت: یکی از وظایف مردم در این زمینه مصرف کالای تولید داخل است و حتی اگر کیفیت کالا نیز پایین باشد برای اینکه پول در جیبب خارجی ها نرود، بهتر است مردم از کالای تولید داخل حمایت کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دومین مساله مهم سال 96 را برگزاری انتخابات رئیس جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: باید این انتخابات جدی گرفته شود و هم باید در آن نقش داشته باشند و خروجی موثر و خوبی نیز داشته باشد.
نکونام تاکید کرد: امید است انسان های متعهد و کار آمد روی کار بیایند و در انتخابات شوراها نیز حناجی و طایفه ای و قومی نادیده گرفته شود و به افراد توانمند و متعهد توجه شود.
به گفته وی، نگاه سیاسی ، جناحی و حزبی در انتخابات نباید اثر گذار باشد و به انتخابات به شکل اصولگرایانه یا اصلاح طلبانه نگاه نشود چرا که مضرات آن از مزایای آن بیشتر است.
نکونام تاکید کرد: همه در جمهوری اسلامی یک امت واحد هستند و در اسلام یک حزب بیشتر وجود ندارد و آن حزب خداوند است .
به گفته وی، نباید در انتخابات سلایق اثر گذار باشند و کسی به سلایق و نگاه حزبی رای خود را نفروشد بلکه باید نگاهی متعهدانه به انتخابات داشت .
وی ، وحدت ملی را یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد:همه باید حول یک محور باشند و یکی از لوازم وحدت حرکت در مسیر ولایت فقیه است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به سالروز دوازدهم فروردین و همزمانی آن با سالروز شهادت امام هادی اشاره کرد و گفت:12فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یک نقطه عطف است و انقلاب اسلامی تداوم راه ائمه اطهار از جمله امام هادی علیه السلام است.
وی به فضائل ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: مومنان از فضلیت های این ماه از جمله اعتکاف و استغفار به درگاه خداوند غافل نشوند چرا که لازمه ورود به شعبان و رمضان بهره گیری از فضائل ماه رجب است.
نکونام به سیزدهم فروردین روز طبیعت اشاره کرد و گفت: وظیفه مومنان حفظ و صیانت از طبیعت است و باید در این روز به یاد خداوند و نعمت های الهی بود.
به گزارش ایرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای مختلف استان با گرامی داشت روز 12فروردین و تسلیت شهادت امام هادی بر تحقق شعار سال از سوی مسوولان و مردم تاکید کردند.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.