به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه استان افزود: نقشه راهی که امام مسلمین، هر سال در اولین روز از سال جدید شمسی در کنار ملجاء نورانی ثامن الحجج امام رضا(ع
) می فرمایند، در واقع یک ریل گذاری است.
وی اظهار کرد : رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی خود به موضوع مهم انتخابات نیز اشاره کردند چرا که رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس و شوراها توسط مردم انتخاب می شود و به تاکید ایشان 'جمهوریت شکل نظام و اسلامیت محتوای نظام است'.
حجت الاسلام خاتمی، با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران افزود: این روز مهم نقطه عطفی در تاریخ حیات سیاسی هشت هزار ساله ایران است که 98.2 درصد ملت به نظام جمهوری اسلامی رای دادند که این رقم در دنیا بی نظیر بوده و تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی بیان کرد: : حدود 39 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و مردم از آن روز با انقلاب پیمان بسته و تعهد کرده اند وفاداری خود را نشان داده اند و تا به امروز نیز در موقعیت های مختلف سربلند بیرون آمده اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره نسبت به بصیرت افرایی و دشمن شناسی تاکید ویژه ای داشتند و مردم نیز نشان دادند موقعیت شناس هستند و در صحنه های مختلف و با عزت و جلال و شکوه این مهم را به منصه ظهور رساندند.
وی یادآوری کرد: رهبری در فرمایشات آغازین سال نو به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کردندو حضور مردم را بی نظیر عنوان کردند و حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را نیز به معنی وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی و حضو در صحنه های معنوی بیان کردند.
حجت الاسلام خاتمی گفت: 13 فروردین روز طبیعت که آیتی از پرودگار است نامگذاری شده که مردم ایران در این روز که 12 روز تعطیلات نوروزی را سپری کرده اند پایان آن را تصمیم می گیرند در فضای طبیعت باشند و در کنار گل و سبزه لحظاتی مفرح را سپری کنند.
وی ابراز کرد: به یاد داشته باشیم منابع طبیعی و باغات سرمایه ملی است مبادا به بهانه یک ساعت خوشی انسان برای از بین رفتن منابع طبیعی اقدامات ناخوشانید انجام دهد.
امام جمعه زنجان همچنین با برشمردن فضایل ماه رجب نسبت به استغفار و بهره گرفتن از لحظات این ماه تاکید کرد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.