ابوالفضل عباسچیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه هایی که در حوزه بهبود فضای کسب و کار بر روی آن کار می کنیم، پنجره واحد سرمایه گذاری است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: نقشه راه سرمایه گذاری، متفاوت از پنجره سرمایه گذاری است که اگر نقشه راه تکمیل شود، پنجره واحد هم در زیر مجموعه آن قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در همین راستا، در دهه فجر سال گذشته استاندار طی نامه ای به تمام دستگاه های اجرایی از مسئئولان خواست از این پس فرآیند مربوط به 2 موضوع که عمده مشکل سرمایه گذاران بود با سرعت بیشتری اجرا شود، فرآیندهایی که حتی تا سه سال هم زمان می برد و همین 2 فرآیند بیشترین زمان و انرژی را از سرمایه گذاران می گرفت.
عباسچیان این 2 فرایند را موضوع تغییر کاربری اراضی و واگذاری اراضی ملی اعلام و اضافه کرد: روند استعلام ها و صدور مجوزها طولانی بود، در حالی که هم اکنون این روند به طور کامل مکانیزه شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: این فرآیندها، از طریق نرم افزاری که در مرکز آماده است، ارائه می شود و آموزش های لازم برای استفاده از این نرم افزار به کارکنان استانی و شهرستانی داده شده است.
وی ابراز کرد: نرم افزار مورد نیاز در همین رابطه خریداری شده و بر اساس نظر کارشناسان ارتقا یافته و هم اکنون راه اندازی شده و در دست بهره برداری است.
عباسچیان افزود: موضوع راه اندازی پنجره واحد از سال 94 در این استان آغاز شد و متناسب با سیستم های اجرایی و اداری در کشور، بهبود یافت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه در سال 95، 2 فرآیند زمان بر شناسایی، ساختار آن تعریف و بازنگری شد، گفت: هم اکنون پرونده این 2 فرآیند برای نخستین بار در استان از طریق پنجره واحد در حال گردش است.
وی یادآورشد: این پنجره واحد نرم افزار بر خطی است که برای دستگاه های عضو، کاربری تعریف شده است و استعلام ها همگی از طریق این نرم افزار انجام می شود.
عباسچیان اظهار کرد: ما یک موضوع پذیرش سرمایه گذار داریم، در این هنگام از نمایندگان دستگاه ها و مدیران دعوت می کنیم و طی جلسه ای ظرفیت های استان را معرفی و شرایط را منتقل می کنیم و دستگاه ها هم موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند و ما هم به عنوان دبیرخانه نتیجه را به سرمایه گذار اعلام می کنیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: پنجره واحد برای فرآیندهایی است که سرمایه گذار باید اقدام به دریافت مجوزهای لازم برای تغییر کاربری و استفاده از اراضی ملی کند.
وی تاکید کرد: در پنجره واحد، تمام روند رسیدگی به پرونده ها مرحله به مرحله قابل رصد است و صفر تا 100 آن در سامانه نمایش داده می شود و برای هر دستگاه متناسب با مسئولیت و زمانی که نیاز دارد، زمان اعلام نتیجه تعیین شده است.
عباسچیان اضافه کرد: دستگاه ها باید طی مدت تعیین شده پاسخگو باشند و این موضوع از طریق خود مدیران دستگاه های اجرایی، خود استاندار و کارشناسان فراخور آن سطحی که می توانند از سیستم استفاده کنند، رصد می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: استعلام مربوط به هر یک از دستگاه ها برآورد، محاسبه و زمانی برای پاسخگویی تعریف شده است، در صورتی که دستگاه ها به این استعلام ها پاسخ ندهند، در حکم پاسخ مثبت تلقی و ضمن آن گزارش عملکرد دستگاه مربوط به مراجع ذیصلاح هم که پیگیر این موضوع هستند، هم داده می شود.
نخستین نقشه راه سرمایه گذاری کشور برای ایجاد تحول اساسی در محیط کسب و کار، شهریور 96 در زنجان به بهره برداری می رسد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.