حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبیین جایگاه زن در دین اسلام، افزود: وجود مردان و زنان در جامعه تکمیل کننده همدیگر است و برای پیمودن راه کمال اسلام هیچ تفاوتی میان این 2 قائل نشده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان شاخصه های جامعه اسلامی گفت: این نوع جامعه باید به گونه ای امور را مدیریت کند تا مردان و زنان بتوانند مراتب کمال را طی کرده و هیچ کس قربانی دیگری نشود.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی اظهار کرد: در غرب زنان قربانی مطامع مردان و به عنوان کالا، ملعبه دست آنها شده اند.
وی با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س)، گفت: وی تاکید کرد: نباید مردان فدای زنان و زنان فدای مردان شوند، بلکه باید برای رسیدن به کمال هر 2 در مسیر تکامل قرار بگیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان مهمترین دغدغه های زنان، گفت: با توجه به اینکه اغلب زنان در تربیت فرزندان و تامین آرامش خانواده در کانون این اجتماع کوچک قرار دارند، برای ارتقای جایگاه زنان خانه دار، بیمه زنان خانه دار به طور جدی از سمت دولت و مجلس شورای اسلامی دنبال شود.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی خاطرنشان کرد: برخی تصور نکنند که خانه داری و تربیت فرزندان از جایگاه اجتماعی کمی در جامعه برخوردار است، چرا که مهمترین نقش در تربیت فرزندان را مادران ایفا می کنند.
وی تاکید کرد: زنان در ایران همواره به طور مستقیم و غیرمستقیم در خط مقدم مشارکت در مسائل اجتماعی قرار دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی و بعد از دوران جنگ تا کنون زنان نقش موثری در روند امور کشور داشته اند.
به گزارش ایرنا، میلاد حضرت زهرا(س) در تقویم جمهوری اسلامی ایران به روز زن نیز نام گذاری شده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.