حسن فضلی روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی مدارک و مستندات خود را پیش از این برای قرار گرفتن در لیست نامزدهای ارتقا به سطح تراز بین المللی ارسال کرده بود.
وی یادآورشد: با پیگیری ها و بررسی های انجام شده و موفقیت هایی که این دانشگاه در کسب رتبه دوم سرآمدان علمی ایران داشت در نهایت، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به عنوان یکی از این پنج دانشگاه انتخاب شد.
فضلی اظهار کرد: امسال هفت نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در میان اسامی 100 نفر سرآمدان علمی ایران قرار گرفته است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه این دانشگاه مسئولیت کمیته دانش بنیان ستاد اقتصاد مقاومتی استان را بر عهده دارد، گفت: در همین رابطه برنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت و زنجان نخستین استانی شد که موفق به تحقق تمام مسئولیت خود در این زمینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: سهم استان زنجان از راه اندازی سه هزار شرکت دانش بنیان تا پایان سال 95، 28 شرکت دانش بنیان بود که مجوز شرکت بیست و هشتم طی روزهای گذشته صادر شد تا تمام سهم این استان محقق شده باشد.
فضلی ادامه داد: تعداد شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده در این استان از سال 89 تا ابتدای سال 94به 20 مورد می رسید که این تعداد به 28 شرکت رسید.
فرماندار شهرستان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری اعتبار ارزان قیمت و گاه بلا عوضی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ایده های مبتکران در نظر گرفته است.
رسول بیات افزود: باید از این اعتبارها برای حمایت از شرکت های دانش بنیان استان زنجان هم جذب و استفاده کرد.
وی یادآورشد: هم اکنون شرکت های دانش بنیانی در زیر مجموعه دانشگاه های زنجان، آزاد و علوم پزشکی فعالیت می کنند.
بیات اظهار کرد: فعالیت های دانش بنیان و حمایت از فعالان این عرصه از مهمترین تاکیدهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: باید پارک جامع علم و فناوری استان زنجان برای تجمیع فعالیت های دانش بنیان، ساماندهی در این حوزه و جذب اعتبارات ملی در این خصوص راه اندازی شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.