فریدون احمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با محوریت دانشگاه و صنعت افزود: دانشگاه می تواند مبدا تحول باشد به شرطی که درست عمل کند.
وی با تاکید بر اینکه کشور گران اداره می شود، اظهارکرد: در چنین شرایطی، کارخانه دار و کاسب باید تلاش کند، مالیات دهد تا حقوق کارمند دولت تامین شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی گفت: اگر مالیات زنجانی ها برای زیرساخت ها و پروژه های عمرانی و امکانات رفاهی هزینه می شد همه مشتاق دادن مالیات های بیشتری می شدند.
احمدی با تاکید بر اینکه دولت حجیم است، افزود: جامعه 80 میلیون نفری را نزدیک چهار میلیون کارمند اداره می کند، بر همین اساس، هرچه مالیات بگیریم و درآمد نفتی داشته باشیم، باید صرف حقوق سیستم های اداری شود.
وی یادآورد: کشور گران اداره می شود، تا رقابت نباشد کاری موفق نمی شود، دانشگاه انواع رشته ها را ایجاد می کند، کاری برای فارغ التحصیلان نیست چرا که در دانشگاه رقابت وجود ندارد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی گفت: اگر دانشگاه ها در رقابت باشد سرفصل دروس و برنامه ریزی درسی برای دانشجویان نیز به طور مشخص روشن می شود.
احمدی تاکید کرد: زمانی که رقابت باشد دانشگاه و صنعت می دانند چه محصولی باید تولید کنند و چه نیرویی برای تولید نیاز دارند.
وی خاطرنشان کرد: کشور باید به سمت رقابت در حرکت باشد، اما امروز خروجی دانشگاه بر اساس نیاز کشور نیست.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی گفت: دانشجویی که تا مقطع دکترا تحصیل کرده نتواند اشتغالزایی برای خود داشته باشد، بی سواد محسوب می شود.
احمدی ادامه داد: کار آفرینی و خلاقیت در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست، دانشگاه مبدا تحول است و می تواند تحول آفرین باشد.
وی به لایحه بودجه اشاره کرد و افزود: در لایحه برنامه بودجه سال 96، سهم درآمدهای استان زنجان 28 درصد نسبت به سال 95 بیشتر پیش بینی شده بود که با تلاش نمایندگان مجلس و استاندار این میزان به 9 درصد که متوسط کشوری است کاهش یافت.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی گفت: رقم 9 درصدی به لحاظ روانی مطلوب است و امیدواریم با رونق کسب و کار مالیات بیشتری دریافت شود و فرار مالیاتی نداشته باشیم.
احمدی اظهارکرد: با توجه به اینکه به صنعت چاقوی زنجان از بعد تولید نگاه نشده بود، کسب و کار این شهر را تهدید می کرد که از زوایه تولید و اشتغال دفاع شد.
طی ماه های اخیر یک فوریت طرحی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که طی آن تولید، خرید و فروش و استفاده از هر نوع سلاح سرد از جمله چاقو، قمه و قداره ممنوع اعلام شد و افرادی که در این زمینه فعالیت می کردند هم به موجب قانون مجرم شناخته می شدند.
تصویب این طرح، موجی از اعتراض را در میان استان هایی از جمله زنجان که تولیدکننده چاقو محسوب می شدند و تعداد بسیاری از صنعتگران از همین طریق امرار معاش می کردند، به راه انداخت و در نتیجه شورای نگهبان با تصویب آن مخالفت کرد.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.