به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در دیدار با شماری از هنرمندان استان با بیان اینکه هنر در کشور ما هم رنگ و بوی تاریخی و هم رنگ و بوی عمیق اسلامی دارد، افزود: هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگ می توانند در عرصه های مختلف و در اقصی نقاط جهان، فکر و اندیشه های تمدن ایرانی و اسلامی را به بهترین وجه به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه بیش از 20 دستگاه و سازمان و نهاد در کشور از بودجه فرهنگی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: کمترین سهم از بودجه فرهنگی کشور از آن دولت و به طور مشخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است با این وجود بیشترین مسئولیت و پاسخگویی نیز در حوزه فرهنگ بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده است.
درویش امیری با بیان اینکه عواملی از جمله مشکلات مالی گریبان گیر اصحاب هنر و نیز وجود برخی بی مهری ها در اجرای برنامه های هنری موجب رنجش هنرمندان بوده و هست، اظهار کرد: در رفع مشکلات مالی اصحاب هنر، کمتر توانسته ایم کمک جدی به آنان کنیم و اگر چنین امری محقق شود، به طور حتم شاهد درخشش چند برابری هنرمندان در خلق آثار هنری خواهیم شد.
وی به نقش هنر و آثار فاخر هنری در رشد و تعالی اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: تقویت هنر بومی و حمایت از هنرمندان و هنر اصیل ایرانی در واقع مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است.
درویش امیری افزود: باید در جهت حفظ و حراست و تقویت رشته های مختلف هنری بومی تلاش کنیم و نگذاریم که آن ها به فراموشی سپرده شوند.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات اصحاب هنر استان اشاره کرد و گفت: از همه توان و ظرفیت خودم در جهت برآورده کردن بخشی از نیازها و مطالبات هنرمندان استفاده خواهم کرد.
در این دیدار تنی چند از هنرمندان به بیان برخی مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در استان زنجان از قبیل نبود سالن های استاندارد نمایش و موسیقی در استان، فرسوده و ناقص بودن برخی زیر ساخت ها در سالن های اجرا، نبود موزه هنرهای معاصر در زنجان و مشکل بیمه هنرمندان پرداختند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.