به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در مراسم افتتاح آموزشگاه امام رضا (ع) برای اتباع خارجی مقیم استان البرز که ظهر سه شنبه برگزار شد با اشاره به اینکه جای خرسندی دارد که در فضای مقدس آموزشی قرار داریم، افزود: در چنین آموزشگاه هایی بسیاری از دانشمندان و فضلا رشد و تعالی پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: از دانش آموزان انتظار می رود با شکوفایی در این فضا خیر و برکت برای کشور داشته باشند.
طهایی گفت: ایران با کشورهای همسایه خود سابقه تاریخی، دینی و مذهبی مشترکی دارد که این امر منجر به گسترش دوستی ها و تعاملات بیشتری می شود.
وی افزود: قدردان خیری که سهم بزرگی در ایجاد این مدرسه داشته هستیم و دست سایر خیران نیز به گرمی می فشاریم.
استاندار البرز افزود: استان البرز طبق بیانات مقام معظم رهبری ایران کوچک است و تعداد زیادی از اتباع کشورهای دیگر را نیز پذیرا است بنابراین می توان از این ظرفیت ها و رنگین کمان اقوام بهره برد.
وی ادامه داد: در البرز بیش از 22 هزار دانش آموز اتباع خارجی در آموزشگاه های استان آموزش می بینند.
طهایی گفت: شهر کمالشهر بزرگان و مسئولان یاری دهنده فراوانی دارد که درصدد ارتقا زیر ساخت های آموزشی شهر هستند.
وی ضمن قدردانی از حضور نمایندگان کمیسرایای عالی پناهندگان خاطر نشان کرد: از مسئولان داخلی و خارجی انتظار می رود با توجه به شرایط خاص استان البرز و رشد روز افزون جمعیت اتباع برای تامین زیر ساخت ها مساعدت بیشتری داشته باشند.
استاندار البرز گفت: بهترین فرصت برای یادگیری از آن کسانی است که در جستجوی علم و دانش بیشتری هستند چراکه اکنون افراد توانمند و مسلط به علوم روز در دنیا حکومت می کنند.
وی افزود: سطح هوش و استعداد کشور ما در منطقه جزو سطوح متوسط به بالا در جهان بوده و اندیشمندان ما در جوامع جهانی حضور پررنگی دارند.
طهایی گفت: اکنون البرز به تبع از سیاست های کلی کشور پذیرای مهاجران فراوانی از کشورهای رنج دیده همسایه و برخی نقاط دیگر جهان است که می توان این رفتار را با سیاست های رییس جمهوری جدید آمریکا و همچنین در برخی کشورهای دیگر که بدترین رفتارها را با مهاجران دارند مقایسه کرد.
وی افزود: امید است از این امکان بخوبی بهره برداری شود و در فضای احترام متقابل درصدد پیشرفت باشیم.
آموزشگاه امام رضا (ع) در منطقه کمالشهر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان و با 12 کلاس به بهره برداری رسید.
1535/6155خبرنگار:مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.