علی اصغر هدایتی شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در جمع خبرنگاران افزود: این سوگواره یکی از برنامه هایی است که به صورت سراسری توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود و دبیرخانه آن در زنجان است.
وی با بیان اینکه سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی با استقبال بسیار قابل توجه دانشجویان مواجه شد، اظهارکرد: از این نوع فعالیت ها توسط جهاد دانشگاهی در سطح کشور به طور منظم برگزار می شود که جشنواره بهار، میعادگاه عاشوارئیان، ایران مرز پرگهر، مناظره دانشجویی و مسابقات ملی و بین المللی قرآنی از جمله آنهاست.
مدیر کل دفتر مطالعاتی جهاد دانشگاهی کشور، هدف از جشنواره ملی عاشورایی دانشجویان را آشنایی با معارف اسلامی بیان کرد و گفت: واقعه عاشورا یکی از برش های بسیار مهم تاریخ اسلام به شمار می رود که دارای ظرفیت وسیعی برای تمدن نوین اسلامی است.
هدایتی افزود: واقعه عاشورا یکی از ظرفیت های مهم برای تعمیق معرفت دانشجویان و سبک زندگی آنان به شمار می رود.
وی ادامه داد: سعی کنیم حوزه معرفتی دانشجویان را افزایش دهیم تا شناخت، درک و تحلیل صحیحی از واقعه عاشورا داشته باشند چرا که عقلانیت و عشق در واقعه عاشورا متبلور است و این واقعه تاریخی اسلام درسی برای همه آزادگان جهان می باشد.
2 هزارو 986 اثر شعر، عکس، قطعه صوتی و کلیپ تصویری به دبیرخانه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی توسط دانشجویان ارسال شده است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.