حسین نصرالله زنجانی روز سه شنبه در جریان این اختتامیه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عاشورا یک لفظ نیست، عاشورا یک فرهنگ، یک معنا است، لذا هر چه در این اقیانوس بزرگ و رژف اندیشه شود، هیچ گاه نخواهیم توانست قطره ای از ساحل بیکران این بی نهایت معنا را تعریف کنیم و یا به تصویر بکشیم.
زنجانی هدف از برگزاری سوگواره قاب شیدایی را ارتقای سطح معنویت جامعه بیان کرد و ادامه داد: در سوگواره امسال بیش از سه هزار اثر از 700 عکاس در سه بخش دریافت شد.
او از همکاری خانه عکاسان ایران، دفتر عکس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و عکاس مشهور دیارگروس جمشید فرجوند که کارنامه درخشانی در این عرصه دارد بعنوان داوران کشوری خبرداد.
وی گفت: در بخش ملی سید حسن فتاحیان از یاسوج، محمد مهدی ورال از قم و مهران چراخچی بازاز از تبریز بعنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شده اند که جوایز آنان نیز پرداخت هزینه سفر به کربلای معلی در اربعین سال آینده خواهد بود.
زنجانی خاطرنشان کرد: در بخش شهرستانی نیز آثار پریا نادری مهدی لطف الله زاده، حسن کلهر و صادق عزیزی برگزیده شدند و در بخش موبایلی نیز 10 نفر انتخاب گردیدند.
سرپرست حوزه هنری بیجار افزود: در جامعه امروز نباید دچار تقلید و انجماد فکری و فرهنگی شویم، فرصت های نادری پیش روی هنرمندان در عرصه های مختلف مهیا است و حوزه هنری آماده است با کسانی که می توانند، تلاش و کوشش بیشتری داشته باشند همفکری و همراهی کند.
رئیس خانه عکاسان کشور نیز گفت: بیجار مهد هنر و نام آوری است که جمشید فرجوند بعنوان شاخص آنان در جهان اکنون صاحب نظر و اثر است.
عباس میرهاشمی ابراز امیدواری کرد این سوگواره در چهارمین کار خود بتواند بالاتر از سکوی امسال بدرخشد، زیرا آیین عاشورا از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.
وی گفت: عاشورا یک اقیانوس بی نهایت و قابلیت آسمانی برای شنا گران حرفه ای است که هر چقدر هم غواصان مجربی باشند، باز نخواهند توانست کلمه ای کوچک از این معنا را تعریف کنند.
به گفته میرهاشمی افراد با انگیزه ای در این عرصه در بیجار فعال هستند و این نقطه قوت زیادی برای هنر عکاسی در بیجار است، که می تواند هر روز بر کیفیت و تنوع کار بیفزاید.
رئیس خانه عکاسان ایران خاطرنشان کرد: عکس یک نگاه خلاقانه است و عکاس فردی صدیق است که واقعیت را بر اساس آنچه هست منعکس می کند و این مزیت بسیار مهمی در عرصه عکاسی برای جلب اعتماد مخاطب است.
سوگواره قاب شیدایی مدت سه سال است با همت شورای شهر، شهرداری و حوزه هنری و همکاری برخی ادارات شهرستان بیجار به مناسبت برگزاری آیین بزرگ اسلامی، سنتی، تاریخی و بی نظیر عاشورا در سطح کشور برگزار می شود.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.