سعید حقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از گذشته با آغاز فصل سرما و بارش برف برخی از روستاییان اقدام به شکار و زنده گیری کبک ها می کنند در حالی که این پرنده یکی از مهمترین مانع ها در برابر آفت سن گندم است.
وی افزود: درصورتی که روستاییان از فواید پرندگان برای باغ ها و مزارع خود آگاه باشند نه تنها پرندگان را شکار نمی کنند بلکه اجازه شکار آن را به دیگران نیز نمی دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر از پرندگانی مانند سار، کبک و گنجشک به عنوان بزرگترین کنترل کننده بیولوژیکی آفت زنجره و سن گندم یاد کرد و گفت: لازم است تا با آموزش های لازم روستاییان و اقشار مختلف مردم از فواید خدادادی پرندگان آگاه شوند.
وی یادآور شد: شهرستان ابهر دارای وسعت بالا و روستاهای بسیار است که به دلیل کمبود نیرو کنترل همه مراتع و روستاها از طریق محیط بانان بسیار دشوار است از این رو باید مردم را متقاعد کرد که از نعمت وجود پرندگان در محیط خود محافظت کنند.
حقیقی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر با برنامه های آموزشی مختلف در مدارس برای دانش آموزان سعی در آگاه سازی آنان برای حفظ محیط زیست داریم.
وی تصریح کرد: در گذشته کمبودهایی در زمینه آموزش روستاییان وجود داشت که در زمان حاضر در مسجدهای روستاها پس از نماز توصیه های لازم برای حفظ حیات وحش طبیعت به مردم ارائه می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز موارد را ازطریق تماس با شماره 35223007 به ماموران حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.