علی محمد نادرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته قریب 9 هزار انشعاب آب و فاضلاب واگذار شده بود که امسال این آمار رشد چشمگیری داشته است.
معاون بهره برداری شرکت آبفا با بیان اینکه سال 94 مردم زنجان 50 میلیون مترمکعب آب شرب مصرف کرده اند، خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه امسال بیش از 38 میلیون مترمکعب آب شرب در این استان استفاده شده است.
وی با اشاره به ضرورت رعایت اصول ایمنی در منزل و سایر مکان ها، گفت: از ابتدای امسال بیش از 6 هزار فقره حوادث انشعابات، یک هزار و 400 فقره حوادث شبکه توزیع و بیش از هفت هزار فقره کنتور آب تعویض شده است.
نادرخانی با تاکید بر غیرشرعی بودن انشعابات غیر مجاز آب شرب، گفت: امسال 961 فقره انشعاب غیر مجاز به انشعاب مجاز تبدیل شده است.
معاون بهره برداری شرکت آبفا با بیان اینکه در مردم در نحوه مصرف آب شرب یا کشاورزی باید دقت کنند، گفت: با توجه به خشکسالی های 15 سال اخیر در کشور، افت شدید سطح آب های زیرزمینی و کاهش ذخیره آب سدها مردم با بهینه سازی مصرف در امور مختلف، کمک زیادی در این زمینه می توانند داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، خاطرنشان کرد: مردم با ایجاد تغییرات رفتاری در نحوه مصرف این مایه حیات، می توانند 30 تا 50 درصد از مصرف خود را بکاهند.
نادرخانی استفاده از سرشیر کاهنده آب و شیرآلات اهرمی را امری موثر در بهینه کردن مصرف آب هر خانواده عنوان کرد و گفت: رعایت همین موضوع ساده سبب می شود تا ما بیش از 30 درصد در مصرف آب شرب صرفه جویی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، سرانه تولید آب در شهر زنجان 260 لیتر به ازای هر فرد است در حالی که سرانه مصرف 205 لیتر می باشد.
هدر رفت آب شرب در استان زنجان 22 درصد است، که 12درصد از آن به بخش انشعابات غیر مجاز مربوط می شود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.