به گزارش خبرنگار ایرنا بهرام نصرالهی زاده روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی استان کردستان افزود: برخی کارها به صورت روزمره است و در آن نبود برنامه ریزی واقعی و آینده نگری دیده می شود.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال از محل اعتبارات ساخت سد عباس آباد می توان 100 به روستا آبرسانی کرد اما هیچ مطالعاتی برای این کار صورت نگرفته بود.
وی از فرمانداران خواست که در حوزه مطالعات فعالیت های بیشتری داشته باشند و ادامه داد: متناسب با ساخت سدها باید مطالعه و برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در حوزه آبرسانی یا فاضلاب روستاها از آن بهره بگیریم.
وی تاکید کرد: برخلاف گذشته، هزینه های آبرسانی و ایجاد تاسیسات فاضلاب برای روستاها در قالب اعتبارات سد دیده می شود اما ضروری است ما مطالعات لازم را داشته باشیم.
نصرالهی زاده با اشاره برخی از موازی کاری ها در زمینه آب و فاضلاب روستاها گفت: دفتر امور روستایی، آبفار و بنیاد مسکن هم سو و هماهنگ عمل کنند.
معاون امور عمرانی و توسعه ای استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: باید به شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان در حوزه اعتبارات بویژه اعتبارات مطالعاتی مساعدت بیشتری شود.
امیر قادری با بیان اینکه اعتبارات استانی نمی تواند کفایت کند، افزود: هر چقدر میزان مطالعات بیشتر باشد می توان از کمک های صندوق توسعه ملی بیشتر بهره برد.
وی خواستار ایجاد تعادل در توزیع اعتبارات میان شهرستان ها شد و گفت: سنندج که مرکز استان است از کمترین میزان بهره مندی در حوزه آب و فاضلاب شهری برخوردار است.
وی ادامه داد: مطالعات طرح هادی روستاهای حاشیه شهر انجام شده است و دستگاه های مختلف از جمله آب و فاضلاب روستایی می توانند به صورت قانونی به مردم این مناطق خدمات ارائه کنند.
وی با بیان اینکه 913 روستا یعنی 68 درصد از روستاهای استان کردستان آب آشامیدنی سالم برخوردار است که شاخص قابل قبولی است اما باید تلاش کرد تا افزایش یابد.
6108/ 3020
**خبرگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.