در حال حاضر باغ‌داران باید به آبیاری منظم، مبارزه با علف‌های هرز و مدیریت کف باغ (بر میزان گرده‌افشانی و رشد درخت موثر است) توجه کنند، زیرا این اقدامات در رشد بهاره درختان در سال‌جاری و تشکیل میوه در سال آینده برای درختان زیتون تاثیرگذار است.

مدیر جهادکشاورزی طارم گفت: رطوبت، بارندگی و بادهای گرم موجب کاهش میوه‌دهی در درختان زیتون این شهرستان می‌شود.

به گزارش جماران، فرهاد اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه مراقبت از درختان زیتون در مرحله گل آذین، اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله گل آذین درختان زیتون هستیم و گل‌دهی در درختان زیتون از اول تا ۱۵ اردیبهشت اتفاق می‌افتد. همچنین رطوبت، بارندگی و بادهای گرم موجب کاهش میوه‌دهی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر استفاده از کودهای فروتست، تغذیه‌دهی درختان زیتون و مبارزه با آفت پسیل زیتون می‌تواند در افزایش میوه درختان زیتون موثر باشد. همچنین آفت پسیل یکی از مهم‌ترین آفت‌های درخت زیتون است که در مرحله گل آذین مشاهده می‌شود و با استفاده از سموم حشره‌کش می‌توان‌ با این آفت مبارزه کرد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر باغ‌داران باید به آبیاری منظم، مبارزه با علف‌های هرز و مدیریت کف باغ (بر میزان گرده‌افشانی و رشد درخت موثر است) توجه کنند، زیرا این اقدامات در رشد بهاره درختان در سال‌جاری و تشکیل میوه در سال آینده برای درختان زیتون تاثیرگذار است.

مدیر جهادکشاورزی طارم با اشاره به برداشت کرفس در این شهرستان، ادامه داد: روسیه از کشورهای متقاضی برای کرفس ایران است و با شروع برداشت محصول کرفس در طارم، صادرات این محصول نیز انجام می‌شود؛ البته قبل از این صادرات قیمت این محصول پایین بوده و برای کشاورزان به صرفه نبود ولی بعد از صادرات شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

اکبری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار تن کرفس در این شهرستان برداشت شود، خاطرنشان کرد: برای صدور گواهی بهداشت نیز کلینیک‌های مختلفی را به کشاورزان معرفی کرده‌ایم تا در امر صادرات تسهیل‌گری صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.