مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: هفته‌های میانی تابستان به لحاظ پیک مصرف برق، اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه هفته‌های میانی تابستان به لحاظ پیک مصرف برق، اهمیت زیادی دارد، گفت: سال گذشته پیک بار مصرف برق ۵۹۹ مگاوات بود که با توجه به افزایش مشترکان و نوع مصرف پیش‌بینی گذر از این میزان وجود دارد.

به گزارش جماران، علیرضا علیزاده  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، گفت: یقینا نقش صنعت برق در تحقق شعار «رونق تولید» بسیار مهم خواهد بود؛ چرا که تولید برق مطمئن و پایدار نقش حیاتی را برای تداوم فعالیت منظم صنایع داخلی بر عهده دارد.

این مسئول در رابطه با برنامه‌های استراتژیک تدوین‌ شده برای تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم، ادامه داد: برنامه‌های چشم‌انداز ۱۴۰۴ این شرکت اقتباس گرفته از اعداد ۱۴۰۴ است، به طوریکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تلفات انرژی برق استان را به عدد ۴ خواهیم رساند و این در حالی است که در حال حاضر از نرم کشوری (بیش از ۱۰ درصد) است.

وی افزود: حلقه نخست توسعه تولید برق است که توسط نیروگاه‌های انجام می‌شود و ایجاد نیروگاه در دنیای امروز بسیار پرهزینه است و احداث آن در دستور کار نیست. توزیع برق پرفشار بین استانی حلقه دوم تولید برق است و توزیع برق با ولتاژ پایین در شهرها نیز مورد توجه است.

علیزاده، مردم و مدیریت مصرف را حلقه چهارم توزیع برق دانست و گفت: بدون بهره‌مندی از این حلقه امکان مدیریت برق وجود ندارد و اگر مدیریت تقاضا و استفاده از پتانسیل‌های مردمی مورد توجه قرار نگیرد، قطعا تولید نمی‌تواند نیاز مصرف‌کنندگان را پاسخگو باشد.

این مسئول، زنجان را جزو استان‌هایی با میانگین مصرف پایین اعلام کرد و یادآور شد: پنج تعرفه خانگی، صنعتی، تجاری، عمومی و کشاورزی برق تولیدی را در زنجان مصرف می‌کنند که در مجموع بیش از ۵۷۷ هزار مشترک از انرژی برق در زنجان تغذیه می‌کنند. همچنین بیش از ۱۰ هزار دستگاه ترانس با ۱۴۷ مگاولت آمپر کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد کل مشترکان برق این استان را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهد و این مشترکان، ۱۸ درصد برق تولیدی را مصرف می‌کنند. مشترکان تجاری ۱۳ درصد از کل مشترکان را تشکیل داده‌اند که ۵ درصد کل مصرف را شامل می‌شود. با وجود اینکه ۳.۶ درصد از مشترکان برق زنجانی واحدهای عمومی هستند، ولی این واحدها ۵ درصد انرژی را استان تامین می‌کنند. بخش کشاورزی با ۱.۹ درصد جمعیت و ۱۹ درصد مصرف و بخش صنعت با کمتر از یک درصد جمعیت مشترکان و ۵۲ درصد مصرف، سبد انرژی استان را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به پیک تابستان، اظهار کرد: سال گذشته پیک بار مصرف برق ۵۹۹ مگاوات بود که با توجه به افزایش مشترکان و نوع مصرف پیش‌بینی گذر از این میزان وجود دارد و امسال برای همه هفته‌های تابستان، پیک مشخص شده است؛ به‌طور مثال پیک مصرف هفته گذشته ۵۱۷ مگاوات بود که خوشبختانه هنوز در بازه مصرف کمتر از پیک قرار داریم.

علیزاده خاطرنشان کرد: هفته‌های میانی تیر ماه به لحاظ مصرف اهمیت بالایی دارد و و برنامه‌های تشویقی برای تعرفه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و مشترکان توجه داشته باشند که از ابتدای اردیبهشتماه، ۶ درصد بر بهای برق مصرفی افزوده شده و مشترکانی که بیش از حد مشخص ‌شده مصرف‌ کنند، مشمول پرداخت ۱۶ درصد بیشتر از سایر مشترکان خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.