مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از ساماندهی متکدیان زنجان خبر داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه متکدیان زنجان ساماندهی می شوند، گفت: پدیده تکدیگری به یک مشکل در این شهر تبدیل شده است که در این ارتباط دستگاه‌های ذی ربط باید همکاری لازم برای جمع آوری آنان را داشته باشند.

به گزارش جماران، مسیح الله سلطانی در جلسه اجتماعی و سلامت استان زنجان با بیان اینکه متکدیان زنجان ساماندهی می شوند، گفت: در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره متکدیانی فعالیت می کنند که شهرستان زنجان بیشترین آمار این افراد را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: به موجب این دستورالعمل در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر به اجبار اردوگاه متکدیان از سوی شهرداری و زیر نظر فرمانداری ایجاد می شود.

سلطانی نسبت به راه اندازی مجتمع‌های اردوگاهی در استان تاکید کرد و گفت:  این کار در بسیاری از استان‌ها انجام گرفته است که می تواند در رفع مشکلات اجتماعی اثرگذار باشد.

این مسئول  ادامه داد: بر اساس مصوبات سال قبل مقرر شد اردوگاهی در شهر زنجان ایجاد شود که ساماندهی لازم انجام نگرفت و فقط صرفا بحث جمع آوری متکدیان به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: پدیده تکدیگری به یک مشکل در این شهر تبدیل شده است که در این ارتباط دستگاه‌های ذی ربط باید همکاری لازم برای جمع آوری آنان را داشته باشند.

 

مکتدیان به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند

فرماندار زنجان گفت: موضوع جمع‌آوری متکدیان بر عهده فرمانداری ها است که بر اساس برنامه اعلام شد مجتمع اردوگاهی برای جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفری باید ایجاد شود که تا رفع خلاء قانونی موضوع گرمخانه مطرح و نسبت به تجهیز آن اقدام شد.

رضا عسگری افزود: اواخر سال گذشته در بهبوحه کرونا و به دستور استانداری نسبت به تبدیل گرمخانه شهر زنجان به مجتمع اردوگاه مبادرت و مقدمات کار از سال گذشته شروع شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این کار و حتی جمع آوری متکدیان متوقف شد.

وی اضافه کرد: گرمخانه شهر زنجان به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شده و مقدمات عمرانی برای تبدیل گرمخانه به مجتمع اردوگاهی فراهم شده که امیدواریم با ریشه کنی بیماری کرونا این اردوگاه فعال شود.

این مسئول ادامه داد: برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر باید دستگاه قضایی استان همکاری لازم را داشته باشد تا این گروه دوباره در شهر تکدیگری نکنند و برخوردها جدی و فراگیر باشد.

عسگری افزود: در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به شهرداری زنجان برای راه اندازی گرمخانه اختصاص یافت تا اقدامات لازم را انجام دهد.

این مسئول، با اشاره به خلاء قانونی گفت: در زمان حاضر افرادیکه در سطح شهر دست فروشی می‌کنند همان کار تکدیگری را انجام می‌دهند و باید این مشکل با همراهی دستگاه قضایی حل و فصل شود.

شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه این دستگاه غیردولتی به طور مستمر کار جمع آوری متکدیان در شهر را انجام می دهد، ادامه داد: بر این مبنا اقدامات انجام شده این بخش به فرمانداری اعلام می شود.

حبیب یگانه افزود: طی اردیبهشت امسال ۶۴ متکدی در شهر زنجان جمع آوری شده اما مشکلاتی وجود دارد چراکه این روند همچنان ادامه دارد و باید در این زمینه راهکارهای قانونی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، معتادان نیز به لحاظ این بیماری در مدت ۱۴ روز تحت قرنطینه قرار گرفتند که آخرین گروه چند روز پیش محل را ترک کردند و از طرفی با اقدامات انجام شده هم اکنون مشکل زیرساختی در اردوگاه وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.